آموزش رنگ زدن با غلتک | مزایا و معایب رنگ آمیزی با غلتک | رنگ آمیزی غلتکی در کجا استفاده میشود؟

رنگ زدن با غلتک

در این مقاله آموزشی سعی بر این شده تا به صورت مختصر و مفید آموزش رنگ زدن با غلتک را شرح دهیم با شرکت رنگ افروز فرنام همراه باشید.

رنگ آمیزی دیوار با غلتک نیاز به تکنیک نسبتاً ساده ای دارد، اگرچه ظاهر شدن لکه ها و ناصافی ها یا مناطق روشن تر بسیار رایج است. برای جلوگیری از این امر، دانستن چند ترفند برای رنگ آمیزی با غلتک بدون به جا گذاشتن اثر ضروری است .

غلتک یا (roller) یکی از ابزار رنگ زدن  می باشد که برای سطوح دیوار و سقف مورد استفاده قرار میگیرد.غلتک به نوعی  باعث سهولت در  رنگ کردن سطوح به خصوص سطوح مرتفع میباشد.

پیش از هر چیزی قصد داریم در رابطه با نکات مهم قبل از رنگ آمیزی با غلتک را به شما عزیزان شرح دهیم.

مواد با کیفیت بخرید

اگر متریالی که قرار است با آن نقاشی کنید بد باشد، خوب بودن تکنیک بی فایده است، ارزان ترین مواد در نهایت کیفیت بدتری دارند و این موضوع در نتیجه قابل توجه است. غلتک های رنگ ارزان عموما رنگ را به خوبی نگه نمی دارند، به این معنی که باید به طور مداوم آنها را خیس کنید و زمان قابل توجهی را تلف کنید.

غلتک های رنگ پشمی و پلی استری که بیشتر توصیه می شود. غلتک های پشمی نسبت به غلتک های پلی استر طول عمر کمی بیشتری دارند، اگرچه نیاز به مراقبت ویژه دارند: هرگز نباید بدون بررسی اینکه مو نمی ریزد شروع به رنگ آمیزی کنید. برای بررسی اینکه غلتک پشمی موها را آزاد نمی کند، فقط باید آن را در نوار چسب بغلتانید تا موها به سطح چسبیده باشند، می توانید این عمل را تا زمانی که رها کردن آنها متوقف شود، تکرار کنید.

بعد از هر بار استفاده، مواد را به خوبی تمیز کنید

معمولاً به دلیل تنبلی یا بی احتیاطی، ظروف هنگام اتمام کار به درستی تمیز نمی شوند که می تواند به طور قابل توجهی بر عمر مفید یک غلتک تأثیر بگذارد، زیرا رنگ روی آن جمع می شود و وقتی دوباره استفاده شود آثاری روی دیوار باقی می گذارد.

غلتک با روکش تفلون را امتحان کنید

غلتک های با پوشش تفلون از ایجاد خط و خش در حین استفاده جلوگیری می کنند. ظرفیت بار غلتک نیز بهبود یافته است که زمان را کاهش می دهد.

از گوشه پایین شروع به نقاشی کنید

باید از این الگو پیروی کنید تا زمانی که رنگ روی غلتک شروع به تمام شدن کند، اگرچه توصیه نمی شود که بگذارید کاملاً تمام شود، در این صورت ممکن است با رنگ بیشتر و روشن تر با رنگ کمتر متوجه علائم تیره تر شوید.

سعی کنید گوشه ها را تا حد امکان فشرده کنید

قبل از رنگ آمیزی با غلتک باید گوشه ها، درها، پنجره ها و قرنیزها را با قلم مو مرور کنید تا از خط خارج نشوید. باید در نظر داشته باشید که بافت قلم مو ضخیم تر از غلتکی است، اگر در گوشه ها تا حد امکان جلو نروید، به احتمال زیاد در این قسمت ها رد رنگ های مختلفی مشاهده می شود.

وقتی رنگ تازه شد رنگ کنید

این بدون شک تکنیکی است که روی دیوار نقاشی شده با غلتک تفاوت ایجاد می کند. هنگامی که دیوار را به طور کامل رنگ کردید، نباید منتظر خشک شدن آن بمانید، این تکنیک شامل چرخاندن دوباره غلتک بدون رنگ روی دیواری است که هنوز تازه است. در این فرآیند شما باید از همان الگوی نقاشی پیروی کنید.

بسیار مهم است که مانند رنگی که دارید فشار دهید، اگر این کار را نکنید فقط رنگ را می کشید و علائم حتی بیشتر به چشم می آیند.

زمان خشک شدن را کنترل کنید

هنگام رنگ آمیزی، کنترل زمان خشک شدن رنگی که استفاده می کنید بسیار مهم است، اگر می خواهید برای شکستگی ها برنامه ریزی کنید، زمان لازم برای رنگ آمیزی کل دیوار را محاسبه کنید. هرگز نباید رنگی را که قبلاً خشک شده است با نوارهای رنگی که هنوز تازه است ترکیب کنید، در این موارد ظاهر شدن علائم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نکته ضروری دیگر این است که هرگز نیمی از دیوار را رنگ نکنید و متوقف شوید، اگر تصمیم به رنگ آمیزی دیوار دارید باید کار را تمام کنید و صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود وگرنه همانطور که در بالا توضیح داده شد اتفاق می افتد.

وضعیت رنگ را کنترل کنید

این کاملاً طبیعی است که اگر نقاش هنوز تجربه زیادی نداشته باشد، رنگ آمیزی اتاق چند ساعت طول می کشد. این یک ایراد دارد، هر چه این فرآیند بیشتر طول بکشد، وضعیت رنگ بدتر می شود. پس از چند ساعت، می‌توان توده‌هایی ایجاد کرد که بعداً روی دیوار مشخص می‌شوند، برای جلوگیری از ظاهر شدن آن‌ها، فقط باید یک پارچه مرطوب روی سطل رنگ قرار دهید.

مراحل رنگ آمیزی با غلتک

برای شروع باید وسایل غلتک را آماده کنیم. وسایل غلتک شامل ،دسته غلتک که ممکن است چوبی یا فلزی باشد،سینی رنگ و خود غلتک هستند.همیشه موقع خرید غلتک بهترین و مرغوبترین نوع آن را درخواست کنید، غلتک های ارزان هم دسته ضعیفی دارند و هم پارچه مورد استفاده در سر غلتک اگر بی کیفیت باشد باعث چسبیدن پرز به سطح میشود.

ابتدا غلتک را مرطوب نموده و سپس آن را به رنگ موجود در داخل سینی رنگ آغشته کنید.

آموزش رنگ زدن با غلتک

سپس از یک نقطه سطح مورد نظر شروع به رنگ زدن میکنیم اول کناره ها را میزنیم وبعدقسمت داخلی را رنگ میکنیم.

آموزش رنگ زدن با غلتک

آموزش رنگ زدن با غلتک

در صورت خشک شدن غلتک آن را دوباره داخل رنگ موجود در سینی آغشته میکنیم. دقت کنید که غلتک را زیاد به رنگ آغشته نکنید زیرا باعث شره شدن بر روی دیوار میشود

آموزش رنگ زدن با غلتک

هنگام رنگ زدن با غلتک باید دقت کنید مطابق عکس زیر به صورت زیگ زاگ این کار را انجام دهید زیرا باعث تمیزی و یکنواختی سطح میشود .پس از اتمام کار غلتک را با اب یا حلال  رنگ شستشو دهیدتا رنگی داخل پارچه غلتک باقی نماند.

آموزش رنگ زدن با غلتک

شرکت رنگ افروز فرنام یکی از بهترین تولید کنندگان رنگ کشور بوده و همواره سعی دارد با اعتماد سازی صحیح نظر مشتریان عزیز را جلب کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x