چگونگی مراحل رنگ خودرو | How To Paint a Car

چگونگی مراحل رنگ خودرو | رنگ افروز فرنام

رنگ روی بدنه شما به طور روزانه تحت آزمایشات شدید قرار می گیرد، چه به دلیل شرایط آب و هوایی یا تهاجم خارجی. گاهی اوقات رنگ آنقدر آسیب می بیند که باید دوباره رنگ شود. آیا رنگ آمیزی بدنه ماشین خود غیرممکن به نظر می رسد؟ در این مقاله توسط رنگ افروز فرنام قدم به قدم به شما توضیح می دهیم که چگونه یک ماشین مانند نو بسازید و تحویل بگیرید!

مواد لازم:

  • برزنت برای محافظت از اتاقی که قرار است در آن نقاشی کنید
  • تجهیزات حفاظتی (دستکش، عینک، روپوش، ماسک و غیره)
  • یک تفنگ اسپری
  • رنگ، تینر و سخت کننده
  • رنگ لایه زیرین
  • رنگ رویه 
  • سنباده و کاغذ سنباده
  • بتونه بدنه
  • دستمال
  • چربی زدا

مراحل رنگ زدن خودرو

مرحله 1: آماده کردن مکان رنگ آمیزی خودرو

آماده سازی مکان رنگ آمیزی | رنگ افروز فرنام
بسیار مهم است که با دقت انتخاب کنید که در آن می خواهید بدنه ماشین خود را رنگ کنید . توصیه می کنیم مکانی را در بسته، دارای تهویه مناسب و کم گرد و غبار انتخاب کنید .

همچنین به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید ماشین را رنگ کنید فضایی به اندازه کافی بزرگ داشته باشید تا بتوانید بدون مانع در اطراف ماشین حرکت کنید. پس از انتخاب مکان، همچنین به یاد داشته باشید که کل فضای داخلی را به خوبی بپوشانید تا از گرد و غبار و زباله‌هایی که ممکن است روی رنگ فرود بیاید، جلوگیری کنید.

نکته خیلی مهم: هرگز ماشین خود را دوباره رنگ نکنید، در غیر این صورت همه گرد و غبار و عناصر خارجی کار شما را خراب می کنند!

 

مرحله 2:ازتجهیزات مخصوص رنگ آمیزی استفاده نمایید

از تجهیزات مخصوص رنگ آمیزی استفاده نمایید | رنگ افروز

برای رنگ آمیزی مجدد بدنه اتومبیل خود در معرض انواع مواد مضر قرار خواهید گرفت ، به یاد داشته باشید که به خوبی از خود محافظت کنید. تجهیزات باکیفیت بخرید و خود را به دستکش، لباس، عینک محافظ و مهمتر از همه ماسک تنفسی مجهز کنید که در سراسر رنگ آمیزی استفاده خواهید کرد.

مرحله 3: ماشین خود را بشویید

شستشوی ماشین | الوان رنگ افروز فرنام
اول از همه، مهم است که قبل از رنگ آمیزی مجدد بدنه، زمانی را برای شستشوی کامل ماشین خود اختصاص دهید. اگر از این مرحله غفلت کنید، ممکن است در نهایت پشیمان شوید زیرا آنطور که انتظار داشتید نتیجه نخواهد گرفت. برای شستن ماشین خود می توانید این کار را با دست انجام دهید یا به ایستگاه خدمات بروید.

برای جلوتر رفتن و به دست آوردن نتیجه ای که انتظارات شما را برآورده می کند، همچنین توصیه می شود که بدنه خود را یکدست و صاف کنید . برای دندانه زدن بدن خود به یک کیت بدنه مخصوص نیاز دارید، همچنین اگر تمایلی به انجام این عمل ندارید، می توانید از قبل به مکانیک مراجعه کنید. همچنین می توانید از فیلر بدنه برای پر کردن سوراخ های کوچک بدنه خود استفاده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که زنگ زدگی را با استفاده از سنباده فلزی پاک کنید؛ به خاطر داشته باشید که برای این مرحله با دستکش و عینک محافظ به خوبی از خود محافظت کنید.

مرحله 4: سطح بدنه خودرو را سنباده بزنید

بدنه خودرو را سنباده بزنید | رنگ افروز فرنام
اگر می خواهید رنگ به اندازه کافی بچسبد، باید فلز بدن خود را سنباده بزنید تا یکدست شود. به شما توصیه می کنیم از سنباده با شن بین 400 تا 600 استفاده کنید. برای این کار می توانید از سنباده مکانیکی استفاده کنید یا با دست انجام دهید.

اگر از سنباده استفاده می کنید، بسیار مراقب باشید، از حرکات دایره ای استفاده کنید و مواظب باشید که خراشیده نشود و آثار برگشت ناپذیری روی بدنه شما باقی نماند. بار دیگر، برای این مرحله توصیه می شود که از خود به خوبی محافظت کنید : ماسک، دستکش و عینک محافظ نباید فراموش کنید!

مرحله 5: سطح رویه ماشین خود را تمیز کنید

سطح رویه ماشین خود را تمیز کنید | رنگ افروز فرنام
سنباده زدن گرد و غبار جدیدی را به بدنه شما وارد می کند، برای از بین بردن آن می توانید از یک پارچه آغشته به ماده پاک کننده سیلیکونی استفاده کنید .

مزیت این نوع پاک کننده این است که ماشین شما را نیز چربی زدایی می کند، بنابراین برای رنگ آمیزی کاملا آماده می شود.

مرحله 6: اجزای قابل جداسازی را باز کنید

اجزای قابل جداسازی را باز کنید | رنگ افروز فرنام

برف پاک کن شیشه جلو را برای رنگ آمیزی بدنه بردارید
هنگامی که ماشین شما تمیز شد، به یاد داشته باشید که هر قالب پلاستیکی یا تزئینات کرومی را که می توان جدا کرد، بردارید. شما همچنین می توانید مواردی مانند برف پاک کن ها ، دستگیره های در، لامپ ها، آنتن ها را بردارید… به طور خلاصه، هر چیزی که احتمال دارد اسپری رنگ دریافت کند در حالی که نباید رنگی شود.

به طور معمول در برداشتن این قطعات نباید مشکلی داشته باشید، اگر در هنگام جدا کردن آنها احساس مقاومت کردید، خیلی ناگهانی آنها را نکشید و در عوض به یک فروشگاه رنگ و ابزاری بروید که در آنجا ابزار مناسبی برای کمک به باز کردن قطعات خودرو شما پیدا خواهید کرد.

مرحله 7: بدنه خودرو را با نوار چسب بپوشانید

بدنه خودرو را با نوار چسب بپوشانید | رنگ افروز فرنام
برای جلوگیری از ریزش رنگ، هر چیزی را که نمی توان جدا کرد، باید با نوار چسب بپوشاند . برای این کار می توانید از چسب یا کاغذ ماسک استفاده کنید. در بیشتر مواقع باید نوار چسب را روی پنجره ها، آینه ها ، توری های ورودی هوا و غیره یزنید.

نکته کوچک: نوار چسب را با احتیاط بزنید، حتی اگر زمان بر باشد، زیرا اگر خیلی صاف نباشد، خطر قرار گرفتن رنگ در زیر آن وجود دارد و در نهایت با آثاری از رنگ مواجه خواهید شد که نباید آن را انجام دهید!

 

مرحله 8: لایه زیرین رنگ بدنه را اعمال کنید

لایه زیرین رنگ بدنه را اعمال کنید | رنگ افروز فرنام
ماشین شما اکنون آماده رنگ آمیزی است، وقت آن است که تفنگ اسپری خود را بردارید و شروع کنید!

نکته اول، اگر این اولین بار است که بدنه را نقاشی می‌کنید ، سعی کنید یک خرابه برای تمرین پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه رنگ را به درستی اعمال کنید.

 

هنگامی که احساس راحتی کردید، می توانید به نصب روکش زیرین که “کت پرایمر” نیز گفته می شود، بروید. تمام وسایل خود را بپوشید و با استفاده از اسپری، پوشش پرایمر را همیشه به پهلو بمالید. تقریباً 30 سانتی متر از وسیله نقلیه بایستید . بگذارید بین 30 تا 60 دقیقه خشک شود سپس دو لایه پرایمر اضافی بمالید.

نکته دوم: همیشه به دستورالعمل های محصولاتی که خریداری می کنید عمل کنید، ممکن است دستورالعمل یک محصول با محصول دیگر متفاوت باشد.

 

پس از 3 لایه، 1 ساعت صبر کنید و سطح بدنه خودرو خود را کمی سمباده بزنید تا ظاهر پودری آن از بین برود. پس از اتمام سمباده، سطح بدنه را با کمی چربی گیر و پارچه تمیز کنید. ماشین شما اکنون آماده رنگ آمیزی است!

مرحله 9: رنگ میانی بدنه را اعمال کنید

رنگ میانی بدنه را اعمال کنید | رنگ افروز فرنام

هنگامی که رنگ مناسب را برای رنگ آمیزی مجدد بدنه خود انتخاب کردید، رنگ شما باید با یک سخت کننده و یک تینر مطابق با توصیه های ذکر شده در محصول مخلوط شود.

هنگامی که مخلوط به درستی مخلوط شد، رنگ را در تفنگ خود بریزید. همانطور که قبلاً لایه زیرین را اعمال کردید، رنگ اسپری کنید. اجازه دهید لایه اول بین 30 تا 60 دقیقه خشک شود سپس 3 تا 4 لایه رنگ اضافی بمالید .

پس از اعمال تمام لایه ها، مانند پوشش پرایمر، سطح بدنه را به آرامی سنباده بزنید تا تمام باقیمانده ها گرفته شود، سپس با یک پارچه و کمی چربی زدا تمیز کنید.

مرحله 10: رنگ رویه بدنه را اعمال کنید

رنگ رویه بدنه را اعمال کنید | رنگ افروز فرنام
برای اطمینان از اینکه رنگ روی بدنه شما کاملاً اعمال می شود، می توانید در آخر 2 لایه پوشش رنگ شفاف اسپری کنید و همیشه همان روند زیر لایه و رنگ را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که سمپاش خود را بین مراحل مختلف کاملا تمیز کنید! پس از اعمال اولین لایه، صبر کنید تا لاک سفت شود و سپس قبل از اعمال 1 تا 2 لایه دیگر از لاک، کمی سنباده بزنید.

مرحله 11: اجازه بدهید رنگ بدنه ماشین خشک شود

اجازه بدهید رنگ بدنه ماشین خشک شود | رنگ افروز فرنام
تمام چسب ها را بردارید سپس اجازه دهید رنگ به مدت تقریباً 1 هفته در اتاقی که رنگ کرده اید خشک شود تا از رسوب گرد و غبار جلوگیری شود.

برای آخرین بار بدنه ماشین خود را سمباده بزنید تا تمام عیوب کوچک از بین برود سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله 12: سطح ماشین خود را پولیش کنید

سطح ماشین خود را پولیش کنید | رنگ افروز فرنام
این آخرین کار برای درخشش رنگ ماشین شما است! این مرحله بسیار مهمی است که اگر نمی خواهید تمام کارهایی را که انجام داده اید هدر دهید، نباید آن را از دست بدهید. اگر نمی خواهید ریسک کنید، می توانید این مرحله رنگ آمیزی خودرو را به مکانیک خود بسپارید!

شرکت تولیدی رنگ افروز بر اساس چهار استاندارد اجباری برای واحد تولید انواع رنگ های صنعتی و پوشش های اپوکسی ،آلکیدی، رابر ،اکریلیک،سیلیکون،وینیلی،پلی اورتان،کوره ای و ورنی، تینرهای مربوط به رنگ های ترافیکی و ساختمانی خط مش کیفیت خود را به شرح زیر اعلام می کند:

  • درک صحیح نیاز و انتظارات مشتریان و جلب رضایت آنها
  • طراحی و ارائه محصول جدید مطابق با نیاز مشتریان
  • افزایش بهروری تولید و کاهش مرجوعی
  • ارتقائ آموزش و مهارت نیروی انسانی
  • بهبود مستمر فعالیت ها و مهارت نیروی انسانی وکیفیت محصولات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x