رنگ های صنعتی و انواع آن | Industrial Paints

رنگ های صنعتی | Industrial Paints

رنگ های صنعتی و انواع

رنگ ها نقش به سزایی در زیباسازی یک سازه یا ساختمان دارند؛ به طول کلی صنعت رنگ به دو دسته کلی تقسیم می گردد، دسته اول رنگ های ساختمانی (Decorative Coatings) و دسته دوم رنگ های صنعتی (Industrial Coatings) تقسیم می شود. با شرکت الوان رنگ افروز فرنام همراه باشید.

رنگ های صنعتی | Industrial Paints
رنگ های صنعتی | Industrial Paints

ویژگی رنگ های صنعتی

از ویژگی ها و شاخصه های مهم رنگ های صنعتی می توان به مقاومت بالا به عامل های خوردنه، استحکام بسیار بالا، چسبندگی قدرتمند با سطح مورد نظر، غیر قابل برگشت بودن رنگ، مقاومت به حلال و توانایی اعمال با ضخامت های بالا اشاره کرد.

همچنین در رنگ های مخصوص مخازن آب آشامیدنی از گونه خاصی از رزین های اپوکسی استفاده می گردد که فاقد حلال هستند و صرفا پس از اختلاط دو جز مایع، یک پوشش سخت ایجاد می شود.

این مشخصه باعث می‌شود که برای رقیق سازی رنگ نیازی به تینر و حلال‌های سمی در رنگ به 0 برسد و در نتیجه پس از خشک شدن رنگ نیز، مواد سمی از آن متشعشع نمی‌شود.

کاربرد رنگ های صنعتی

این دسته از رنگ ها در محیط ها و مکان های صنعتی و برای رنگ آمیزی و پوشش محصولات صنعتی و رنگ های ساختمانی در محیط های مسکونی می باشد.

هر نوع رنگ برای هدف خاصی طراحی و ساخته شده است. برای مثال رنگ های صنعتی با این هدف که از سطوح محافظت و در مقابل عوامل مختلف محیطی از وسایل و تجهیزات محافظت کند طراحی شده است.

عوامل مختلف محیطی مانند رطوبت، خوردندگی، تماس با آب، آتش، حلال ها، ساییدگی و …

علاوه بر موارد بالا و محافظت، زیبایی نیز کاربرد دیگر این نوع رنگ ها است که با زیبا سازی و دلپذیر کردن محیط باعث شادابی و غیره می گردد.

 انواع رنگ های صنعتی

  • رنگ های صنعتی اپوکسی

این دسته از رنگ های صنعتی اپوکسی با عوامل سخت کننده پلی آمین، پلی آمید دارای ویژگی های مطلوبی از قبیل چسبندگی عالی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال ها، مقاومت سایشی، مقاومت عالی در برابر محیط های شرجی و مرطوب و همچنین سختی بالا و نیز ضربه پذیری ایده آل می باشد.

  • رنگ های  پلی یورتان

این گروه از رنگ بر پایه رزین اکریلیک پلی ال و سخت کننده ایزو سیانات فرموله و دارای مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار مطلوب بوده و در شرایط جوی مقاومت خیلی خوب و فوق العاده ای در مقابل اشعه u.v نور خورشید از خود نشان می دهد. ازجمله خواص بارز این رنگ چسبندگی عالی روی سطح گالوانیزه، آلومینیوم، مس و حفظ براقیت و ثبات رنگ در طولانی مدت می باشد.

  • رنگ های ترموپلاست

این دسته از رنگ های صنعتی بر پایه رزین های ترموپلاست طراحی گردیده و به همراه پیگمنت های ضدخوردگی و رنگی به صورت آستر،میانی و رویه دارای مقاومت شیمیایی وخوردگی و رطوبتی بالایی می باشند. از جمله ویژگیهای این رنگ ها می توان چسبندگی بالا، سرعت خشک شدن مناسب ، ثبات برق و مقاومت عالی در برابر شرایط جوی اشاره نمود.

  • رنگ های کوره ای

این دسته در کوره های با محدوده دمایی متفاوت سخت شده و دارای سختی و چسبندگی بسیار بالا به سطح،قدرت حفظ براقیت و ثبات رنگ ایده آل ، مقاومت رطوبتی مناسب و مقاومت در مقابل شوینده ها بوده و در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی ، صنایع خودرو ، رادیاتور، پوشش قوطیها و …مورد مصرف قرار می گیرند.

  • رنگ های مقاوم حرارتی

این گروه از رنگهای صنعتی بر پایه رزین سیلیکونی و یا بصورت اصلاح شده با سایر رزینها و در محدوده مقاومت حرارتی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد عرضه می گردند.این گروه با توجه به نوع پودرهای مصرفی از جمله روی، آلومینیوم، اکسید آهن و … دارای خواص محافظتی و ضد خوردگی نیز می باشند.از جمله خواص بارز این رنگ ها می توان به مقاومت عالی در شرایط جوی و محیط های مرطوب اشاره نمود.

  • رنگ های الکیدی هواخشک

این دسته از رنگ ها با انواع رزین های الکیدی و همچنین به صورت اصلاح شده با رزینها و پیگمنتهای ضد خوردگی جهت محافظت سازه ها در مابل عوامل محیطی نیمه صنعتی ، مرطوب و شرجی و نیز محیط های شهری مورد مصرف قرار می گیرد. از جمله خواص این گروه می توان به براقیت بالا، ثبات برق و حفظ رنگ اشاره نمود.

تفاوت بین رنگ صنعتی و ساختمانی

رنگ های صنعتی | Industrial Paints
رنگ های صنعتی | Industrial Paints

همانطور كه حتما حدس زده ايد از رنگ های صنعتی در صنایع و محصولات صنعتی استفاده میگردد و از رنگ های ساختمانی در محیط های مسکونی و ساختمانی استفاده می گردد. هر رنگی با هدف خاصی تولید می گردد.

نمونه رنگ آمیزی صنعتی بر روی کپسول های گاز CNG-LPG ، بشکه ها، وسائل نقلیه، ظروف، داربست، برج های مخابرات، سکو ها، نیروگاه و غیره استفاده می گردد در حالی که رنگ های ساختمانی برای رنگ آمیزی سطوح و دیوار ها و سقف به کار می رود.

البته خاصیت رنگ ها هم تفاوت بسیار دارد و هر رنگی برای هدف مشخصی تولید میگردد و برای سطوح مختلف باید رنگ مورد نظر ساخته شده برای آن هدف را استفاده کرد.

برای مثال رنگ های دریایی با هدف استفاده برای رنگ آمیزی کشتی ها و سازه های دریایی تولید شده که خاصیت ضد مرجانی و غیره … دارند و برای آن منظور ها استفاده می گردد.

استفاده از رنگ مخصوص برای انجام هر کاری از قبیل ( رنگ آمیزی اتومبیل، دریایی، ساختمانی ، صنعتی، ترافیکی، جدولی، و…) باعث افزایش طول عمر رنگ و استفاده از خواص رنگ ها برای منظور و پوشش سطح مورد نظر می گردد و در نتیجه هزینه ها را در طولانی مدت کاهش می دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Melody

سلام اجرا هم دارید؟

Madmazel

کیفیت رنگ های اتومبیلیتون عالیه.
ممنون بخاطر خدمات خوبی که ارائه میدید

farshad

ممنون از نظرتون

farshad

سلام بله ، با بهترین کیفیت

کاربران ناشناس

کیفیت عالی و درجه یک

farshad

ممنون از نظرتون

Ms saraf

سلام خسته نباشین.خرید کردیم کیفیت رنگ ها عالی بودن ممنون.قطعا خرید های بعدی رو از رنگ افروزفرنام انجام خواهیم داد.

farshad

سلام ، ممنون از اینکه شرکت رنگ افروز فرنام رو انتخاب کردید و رضایت داشتید.

راد

خیلی هم عالی 🙏

اعتماد

سلام رنگهای صنعتی شرکت شما بسیار عالی هستن استفاده کردیم بسیار راضی بودیم

farshad

سلام ، ممنون از نظرتون

farshad

سلام بسیار عالی ، خیلی خوبه که رضایت دارید ، سپاس

Hamed abdi

علاوه بر کیفیت خوبتون ، خدمات پس از فروش برا من خیلی اهمیت داره که رنگ افروز فرنام این خدمات رو ارائه‌ میده.ممنو‌ن از خدمات خوبتون

farshad

ممنون از اینکه شرکت رنگ افروز فرنام رو انتخاب کردید

farshad

سلام ، ممنون از نظرتون

15
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x