رنگ سوله ای و انواع آن | Shed Paints

رنگ سوله ای و انواع آن | رنگ افروز فرنام

رنگ سوله ای وانواع آن

امروزه رنگ سوله ای یکی از رنگ های پرکاربرد وپرفروش صنعتی است که بیشترین کاربرد آن ضد خوردگی میباشد. رنگ سوله حاوی پیگمنت های زینک کرومات و زینک فسفات و سایر پیگمنت هایی از قبیل پلی اورتان واپوکسی های با ویژگی ضد خوردگی میباشد.

رنگ سوله ای صنعتی مانند تمام رنگ ها نوعی آستر است که کاربرد ویژه ای دارد. رنگ سوله باعث می شود که از اکسید شدن، خورده شدن و زنگ زدن جلوگیری می نماید. سازه های فولادی همواره در معرض آب و هوا هستند که این امر موجب زنگ زدگی آن ها می شود .

این نوع رنگ ، شامل ماده هایی نظیر رنگ اپوکسی ضد زنگ، پیگمنت های زینک فسفات، پیگمنت های زینک کرومات، پیگمنت های پلی یورتان و غیره می باشد. رنگ سوله برای اینکه جذب سطوح فلزی شود باید دارای چسبندگی زیادی باشد. این رنگ دارای مقاومت بسیار زیادی است که در برابر عوامل خورنده سازه های فولادی و سوله ها را محافظت می نماید. به جز رنگ های سوله از رنگ آلکیدی نیز در حفاظت از سازه های فلزی استفاده می شود.

در ادامه با رنگ افروز فرنام همراه باشید تا به بررسی این نوع رنگ ها بپردازیم

از مهمترین ویژگی و کاربردهای رنگ صنعتی سوله 

  • استفاده از آن در انواع سازهای فلزی , اسکلتی و فولادی
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی آب و هوایی جهت حفاظت از سازه های فولادی
  • چسبندگی بسیار زیاد به سطوح فلزی , گچی و چوبی
  • مقاومت و پایداری مناسب در مقابل تابش نور و باران
  • خاصیت خود آستری (SELF PRIMER)
  • انعطاف پذیری بالا
  • حساسیت کم نسبیت آماده سازی سطوح

رنگ سوله های صنعتی و سازه های فلزی | رنگ افروز فرنام

انواع رنگ های سوله ای

 

  • آستر آلکیدی زینک کرومات

یکی از انواع رنگ سوله می باشد که از آستر آلکیدی زینک کرومات در ساخت آن استفاده شده است. از خاصیت های آستر زینک کرومات ضد زنگ بودن آن می باشد. این نوع از پوشش سوله، سازه های فلزی را در برابر خورده شدن حفظ می نمایند. به این صورت اگر شما سازه های فلزی را با این نوع از رنگ های سوله، پوشش دهید به راحتی می توانید آن ها را در برابر زنگ زدن ناشی از رطوبت حفظ نمایید.

این نوع رنگ به خوبی روی سطح صاف فلز سوار می شود و در منافذ آن جذب میشود. قابلیت این رنگ ها تا حدی بالا است که حتی روی سطح تمیز نشده نیز سوار می شود. اگر در اجرای این رنگ ها از قلمو استفاده نماییم. نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت. از این نوع رنگ بیشتر در سالن هایی که با گاز سولفور در ارتباط هستند استفاده می شود.

باید توجه داشته باشید که این نوع از رنگ سالن برای سازه های فلزی غوطه ور در آب مناسب نیست و مقاومت آن تا این حد بالا نمی باشد. این نوع رنگ سمی می باشد و به رنگ زرد است. فام های مختلفی ندارد و در این رابطه محدود می باشد. رنگ زرد آن نیز به خاطر وجود پیگمنت زینک کرومات می باشد.

  • زینک فسفات

این نوع نیز دارای مقاومت در برابر خورده شدن دارد. از این رنگ برای پوشش و حفاظت سازه های فلزی بسیار مناسب می باشد. پیگمنت های فسفات و روی، باعث می شوند که این نوع از رنگ سوله، در برابر رطوبت هوا و حتی آب مقاوم باشد و مانع از زنگ زدن شود. اگر در حین اجرا از قلمو استفاده نمایید این رنگ سوله صنعتی در منافذ سطح سوله ها به خوبی نفوذ کرده و مانع از خورده شدن آن می شود. از آن می توان به عنوان لایه ی ابتدایی و لایه ی میانی استفاده نمود.

  • پوشش آلکیدی براق

همان طور که از نام آن پیدا است دارای براقیت خاصی می باشد. پایه ی این نوع از رنگ سوله، رزین های آلکیدی می باشد. این نوع از رنگ دارای ثبات رنگ بالایی است و عوامل مخرب باعث از بین رفتن آن نمی شوند. از این رنگ می توانیم به عنوان روی روی آستر هایی چون آستر سرنجی، آستر اکسید آهنآ آستر زینک فسفات و غیره استفاده نماییم.

این رویه فام های مختلفی دارد که می تواند باعث زیبا سازی و تزئین سوله ها نیز شود. از ویژگی های بارز این نوع از رنگ می توان به مقاومت در برابر تابش نور خورشید، مقاومت در برابر مواد شیمیایی نظیر اسید ضعیف و غیره اشاره نمود. به خاطر وجود رزین های آلکیدی به سرعت خشک می شود. این نوع از رنگ سوله، می تواند روی سطح هایی چون فلز، چوب، بتن، گچ و غیره شوار شود.

می توان این رنگ سالن را با غلطتک، قلم مو، اسپری و غیره اجرا نمود. در مراکز صنعتی از این رنگ برای پوشاندن خودرو ها، ماشین آلات، سازه های فولادی نظیر سوله ها، سازه های فلزی، لوازم خانگی، وسایل اداری و غیره استفاده می کنند. بیشترین کاربرد را برای رنگ آمیزی درب و پنجره دارد.

پایه ی این نوع رنگ سوله صنعتی از رزین آلکید می باشد. دارای ثبات رنگ و سرعت بالای خشک شدن است. به خاطر چسبندگی بالا روی انواع سطح ها از جمله گچ، چوب، فلز، بتون و غیره اجرا می شود. می توان آن را با کمک وسیله های مختلف اجرا نمود لذا در اجرا هیچ گونه محدودیتی ندارد. مقاوم در برابر مواد شیمیایی ضعیف و نور خورشید است. از نظر کاربرد کاملا شبیه به رویه ی آلکیدی براق می باشد.

  • رنگ سوله فلزی

این رنگ به طور اختصاصی به عنوان رنگ سوله می باشد. زیرا دارای مقاومت بالا و حفاظت زیاد از سطح های فلزی در برابر رطوبت و زنگ زدگی می باشد. ویژگی های بارز آن سرعت زیاد خشک شدن، چسبندگی زیاد، مقاومت و دوام زیاد، طول عمر بالا، پوشانندگی فراوان است. نکته ی مهمی که در رابطه با این نوع رنگ سالن وجود دارد این است که نیازی به لایه های آستر و میانی ندارد.

 

رنگ اسکلت فلزی | رنگ افروز فرنام

شرایط نگهداری و روش مصرف رنگ صنعتی سوله

 به طور کلی این مواد بسیار قابل اشتعال است و باید به دور از حرارت، شعله و جرقه نگهداری شود .به هنگام استفاده از این مواد در محیط های بسته حتی در مدت زمان خشک شدن آن باید از تهویه مناسب استفاده شود.

در فصل گرم سال و یا زمانی که نور خورشید به طور مستقیم تابیده می شود از انجام رنگ سوله بپرهیزید. با توجه به اینکه این رنگ قابل اشتعال است بایستی در ظروف در بسته و پلمپ شده نگهداری شود و دمای انبار باید بین 10-40 درجه سانتیگراد باشد و از تهویه مناسب برخوردار باشد.

رنگ های پوششی یا رنگ حفاظتی رنگ هایی هستند که به سطوح اجسام اعمال می شود که پایه و بستر نامیده می شوند که اهداف مختلفی را در بر دارند. برخی از این رنگ های صنعتی برای تزئین و برخی برای استحکام کاربرد دارند . دوزهای اینگونه رنگ ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال دوز رنگ صنعتی که در لوله های بزرگ برای جلوگیری از خوردگی استفاده می شود متفاوت است با در رنگی که برای پوشش کف یا کفپوش یک اداره استفاده می شود.

شرکت رنگ افروز فرنام با بالاترین و بهترین کیفیت ، هماهنگ و به روز با استاندارد های جهانی و ملی ، آماده اجرا رنگ سوله ای انواع آن  ، با کادری مجرب و کیفیت بالا  میباشد.جهت مشاوره ، با میتوانید با مشاوران حرفه ای شرکت رنگ افروز فرنام تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شفیعی

سلام ببخشید یک سوال داشتم سفارش رنگ چند روزه اماده میشه سپاس

غزل

من چندبار سوال کردم راجب رنگ ترافیکی جوابی ندادید

Dream

سلام میشه لطف کنید قیمت رنگهای سوله ای رو بفرمایید

علی بیگی

کارشون با کیفیت و عالی هست

امیرحسین

من رنگ سوله ای تهیه کردم از شما کیفیتش عالی بود

امیرحسین

من از شما رنگ سوله ای تهیه کردم کیفیتش عالی بود

هدیه

سلام هزینه ارسال بار برای شهرستان چقدره؟
من قبلا از رنگهاتون استفاده کردم و راضی بودم و حالا میخوام برای شهرستان سفارش بدم

هدیه

سلام لیست قیمت رنگ ترافیکی و برام میفرستید؟

Khan zadeh

سلام خسته نباشید میتونم لیست قیمت محصولاتتون رو داشته باشم

محمد مهدی

جذاب رنگ خونه هم میفروشید

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x