رنگ بلوک سیمانی | مراحل رنگ آمیزی بلوک سیمانی | Color of cement block

رنگ بلوک سیمانی

رنگ بلوک سیمانی :

بلوک سیمانی خام به مرور زمان ضعیف می شود، می تواند خاکستری، کدر و سیاه شود، اما نترسید! رنگ آمیزی این ماده امکان پذیر است.

از آنجایی که بلوک سیمانی از مخلوط ماسه و سیمان ساخته شده است، امکان رنگ آمیزی آن وجود دارد، اگرچه این کار دشوارتر از یک دیوار ساده است. شما باید رنگ خود را با دقت انتخاب کنید. 

بلوک های بتنی، امروزه یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین مواد مورد استفاده در ساخت و ساز، چه در فضاهای خارجی و چه در فضاهای داخلی ساختمان ها می باشند. تمام بلوک های بتنی به رنگ خاکستری و سیمان بوده که اکثر افراد ممکن است رنگ آنها را دوست نداشته باشند. اما خوشبختانه می توان آنها را با رنگ بلوک سیمانی به دلخواه با هر رنگی که دوست دارید رنگ کرد که ما در این مقاله در رنگ افروز فرنام می خواهیم در رابطه با رنگ کردن بلوک سیمانی توضیخاتی را بخه شما ارائه دهیم.

چگونه رنگ را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که بلوک بتنی یک ماده بسیار متخلخل است ، اکیداً توصیه می شود که لایه ای از کف زیرین مخصوص این کار گذاشته شود. سپس رنگ را می توان بدون اینکه بلافاصله توسط بلوک بتنی جذب شود اعمال کرد.

بلوک بتنی نیز ماده ای بسیار نامنظم است که ظاهری نامنظم با سوراخ ها و برجستگی دارد. به همین دلیل است که رنگ باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا این سطح ناهموار و برجسته را مسطح کند.

لیست تجهیزات لازم

  • غلتک های دسته بلند : در صورت امکان غلتک هایی را انتخای کنید که ضد چکه باشد و اگر روزی تصمیم گرفتید دیوار بتنی خود را دو رنگ کنید، ضد چکه است. 
  • فرچه های با کیفیت : فرچه های تخت و برس های لمسی ضروری هستند. برای یک نتیجه عالی روی تجهیزات با کیفیت سرمایه گذاری کنید.
  • نوار چسب کاغذی: برای مشخص کردن قسمتی که باید رنگ آمیزی شود مفید است. برای یک پایان عالی، آن را عاقلانه انتخاب کنید!
  • زیرانداز بلوک بتنی : بهتر است این را بخرید، در غیر این صورت ممکن است به رنگ زیادی نیاز داشته باشید. این کار استفاده از رنگ را بسیار ساده تر می کند. یک لایه زیرین که مخصوص بتن طراحی شده است یا یک آستر مخصوص بلوک های بتنی را انتخاب کنید. نباید خیلی ضخیم باشد، زیرا هدف این است که به همه جای بلوک بتنی نفوذ کند.

    خوب است بدانید : به عنوان بخشی از یک بازسازی، می توانید یک زیرانداز به اصطلاح ثابت پیدا کنید که به شما امکان می دهد مشکلات دیوارهای خرد شده یا آسیب دیده را به طور همزمان اصلاح کنید. 

  • رنگ مخصوص بلوک های سیمانی : رنگی که برای دیوار بتنی داخلی انتخاب می کنید ترجیحاً باید اکریلیک و ضخیم باشد. استحکام و مقاومت بسیار بهتر خواهد بود. از خرید یک رنگ ارزان قیمت که پوشش رضایت بخشی را ارائه نمی دهد خودداری کنید. در غیر این صورت برای یک نتیجه بسیار ناامید کننده زمان و پول خرج خواهید کرد.

آماده سازی دیوار بتنی خارجی و داخلی

این یک مرحله ضروری قبل از فکر کردن به نقاشی است. بلوک های بتنی را گردگیری، چربی زدایی و تمیز کنید. اگر شکاف دیدید یا سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ هستند، آنها را با ترکیب تسطیح پر کنید.

پس از تمیز کردن کامل آن، می توانید هرگونه عیوب باقی مانده و کثیفی های چسبیده را از بین ببرید . از درها، پنجره ها و هر چیزی که رنگ نمی شود محافظت کنید.

پس از آن می توانید بسته به ترجیح خود با یک تفنگ اسپری یا غلتک رنگ کنید. اگر رنگ اسپری می کنید، ممکن است لازم باشد رنگ را نازک کنید.

اگر با غلتک رنگ می کنید، فراموش نکنید که یک سطل و یک توری برای پاک کردن رنگ اضافی به همراه داشته باشید.

مراحل رنگ آمیزی بلوک سیمانی

تمیز کردن بلوک بتونی برای اجرا رنگ بلوک سیمانی :

قبل از اجرا رنگ باید بلوک را کاملا تمیز کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید.

رسوبات و پودر ه و گرد غبار روی بلوک را ازبین ببرید.

رسوبات سفید رنگی روی برخی از بلوک هایی که در معرض آب قرار می گیرند، تشکیل می شود. این رسوبات باید قبل از رنگ از بین بروند. سطح بلوک باید قبل از رنگ کاملاً تمیز و مسطح باشد. حتی در صورت نبود رسوبات، برای اطمینان فرچه را روی بلوک بکشید.

اگر رنگ یا لکه ی گچ و سیمان روی بلوک وجود دارد، مانند مرحله قبل آن را از بین ببرید. همچنین می توانید با استفاده از یک کاردکی آنها را بکنید.

بلوک را با فشار آب بشویید.

آب را با فشار روی بلوک پاشیده تا هر چیز اضافه ای که روی بلوک هست را شسته و از بین ببرد. در صورت نداشتن شلنگ فشار آب قوی، آب را روی آن ریخته و فرچه بکشید. سپس با آب و فرچه بلوک را کامل بشویید.

توجه داشته باشید که به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید. زیرا هم خشک شدن بلوک را به تاخیر انداخته و هم در رنگ آمیزی مشکل به وجود می آورد.

اجازه دهید بلوک به مدت 4 ساعت کاملاً خشک شود. بلوک خیس، رنگ و پرایمر را به خود نمی گیرد.

شیارها و منافذ روی بلوک را باید با چسب سنگ پر کرده و آن را مسطح کنید.

سوراخ ها و شکاف های بزرگ به راحتی رنگ نشده و چهره ی بدی را در بلوک ایجاد می کنند. برای زیباتر شدن بلوک، سطح آن را کاملاً یکدست کرده و سوراخ ها و شیارهای عمیق را با چسب سنگ پر کنید. سپس با کشیدن کاردک روی آنها چسب را با سطح بلوک یکسان کرده، صاف و مسطح کنید.

رنگ بلوک سیمانی
رنگ بلوک سیمانی

آماده سازی برای رنگ بلوک سیمانی :

اگر بلوک شما قابل رنگ شدن است قبل از اجرا باید آن را پرایمر بزنید.

1- پرایمر پایه اکرلیک لاتکس را تهیه کنید.

این پرایمر، بهترین پرایمر برای بلوک های بتنی بوده و تمام منافذ و شکاف های ریز را پر می کند. همچنین pH را هنگام رنگ آمیزی متعادل می سازد.

توجه داشته باشید که اگر از بلوک رنگ شده در مکانی که در معرض رطوبت و آب بوده می خواهید استفاده کنید، با پرایمر ضد آب آن را رنگ کنید.

2- با استفاده از غلطک رنگ یک لایه پرایمر روی بلوک بزنید.

اگر روی پرایمر رنگ دیگری می زنید یک لایه پرایمر کافی است. اما اگر فقط از پرایمر استفاده می کنید، دو لایه پرایمر زده تا مطمئن باشید به مرور زمان از بین نمی رود.

3- 24 ساعت به پرایمر فرصت دهید تا خشک شود.

پرایمر حتماً باید قبل از اعمال لایه دیگر، به طور کامل خشک شود. پس بعد از 24 ساعت آن را با انگشت چک کرده و سپس رنگ آمیزی را انجام دهید.

نکات مهم برای خرید رنگ برای بلوک سیمانی

بلوک ها به رنگ ثابت و مقاومی نیاز دارند تا بتوانند به مرور زمان در برابر سایش دوام بیاورند. رنگ های اکرلیک لاتکس بهترین پوشش را ایجاد کرده و کار با آن نیز بسیار آسان است.

به هنگام خرید رنگ بلوک سیمانی به ضد آب بودن یا نبودن آن توجه کنید.

رنگ را با غلطک بسیار آرام و حجم بسیار کم بر روی بلوک بزنید.

سعی کنید رنگ در تمام سطوح با ضخامت یکسانی زده شود تا به صورت یکسان خشک شده و کار تمیزی از آب درآید.

3- به مدت 12 ساعت به بلوک فرصت دهید تا لایه ی اول رنگ خشک شود. برای مناطق مرطوب 18 ساعت زمان لازم است.

4- بعد از خشک شدن لایه ی اول رنگ، لایه ی دوم را نیز با همان ظرافت و دقت اعمال کنید. می توانید از فرچه هم استفاده کنید اما غلطک کار را زیبا تر می کند. زیرا فرچه از خود اثر باقی می گذارد.

5- 24 ساعت به بلوک اجازه دهید تا لایه ی دوم رنگ آن نیز خشک شود. می توانید به تشخیص خودتان لایه ی سوم رنگ را نیز روی بلوک بزنید. اما معمولا یک لایه پرایمر و دو لایه رنگ کافی است.

شرکت رنگ افروز فرنام ، بهترین تولید کننده رنگ ترافیکی ، جدولی ، شب نما و…در ایران ، با بالاترین استاندراد های داخلی و بین الملل ،  آماده انجام سفارشات شما با بهترین کیفیت می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ، کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x