تکنیک های رنگ آمیزی | روش های رنگ آمیزی صحیح | اصول رنگ آمیزی

تکنیک های رنگ آمیزی

تکنیک های رنگ آمیزیجلوگیری از به جای ماندن اثر غلتک:

تکنیک های رنگ آمیزی
تکنیک های رنگ آمیزی
ما در این مقاله تکنیک های رنگ آمیزی مختلفی را برای شما شرح میدیمام.برای اینکه از به جای ماندن هر گونه اثر و رد روی رنگ آمیزی پرهیز کرد باید رنگ آمیزی را از یک قسمت شروع کنید و به سمت دیگر به پیش بروید. به عبارتی نباید هرگز یک قسمت از دیوار یا سقف را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده و هر یک را به طور جداگانه رنگ کرد بلکه باید رنگ آمیزی یک سمت را به طور کامل از بالا تا پایین انجام داد.نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که باید سمتی که در آخرین تکان غلتک رنگ شده است یا به اصطلاح لبه انتهایی را تر نگه دارید تا با شروع دوباره رنگ آمیزی رد و جای غلتک روی بخش خشک شده به جای نماند.

تکنیک های رنگ آمیزی:اجرای یک رنگ کاملاً یکنواخت:

تکنیک های رنگ آمیزی
تکنیک های رنگ آمیزی
تن رنگ‌های ترکیبی به کار گرفته در رنگ دیوار‌های یک بخش به خصوص‌ می‌تواند تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر داشته باشند. این موضوع یکی از رایج‌ترین مشکلات رنگ آمیزی برای افراد کمتر حرفه‌ای است. وقتی از رنگ‌های تک رنگ مانند سفید استفاده‌ می‌کنید به این مشکل بر نخواهید کرد اما در استفاده از رنگ‌های ترکیبی باید این نکته را مورد توجه قرار دهید.برای غلبه بر این مشکل و داشتن یک رنگ آمیزی کاملاً یکنواخت سعی کنید که مقدار زیادی از رنگ را یکجا تهیه کنید تا دوباره مجبور به تهیه رنگ نشوید. نگران اضافه مقدار رنگ ترکیبی تهیه شده هم نباشید،‌ می‌توانید به راحتی مقدار باقیمانده را به قوطی یا ظرف تمیز برگردانید و مانند سایر رنگ‌ها از آن نگهداری کنید.

تکنیک های رنگ آمیزی : تمیزکاری در بخش پایینی دیوار یا قرنیز:

تکنیک های رنگ آمیزی
تکنیک های رنگ آمیزی
رنگ خوردن قسمت‌های پایینی دیوار یا همان قرنیز‌ها یکی دیگر از مشکلات مربوط به رنگ آمیزی دیوار است. استفاده از چسب‌های نواری روی قرنیز‌ها تکنیکی است که به منظور جلوگیری از کثیف شدن قرنیز‌ها استفاده‌ می‌شود. در استفاده از این تکنیک رنگ آمیزی دقت داشته باشید که چسب یا هر چیزی که استفاده کرده‌اید را بعد از خشک شدن کامل رنگ دیوار جدا کنید.علاوه بر این توجه داشته باشید که کندن یک نوار چندان اقدام مناسبی نخواهد بود و باعث ایجاد یک لبه رنگ آمیزی شده نامنظم خواهد شد و برای جدا کردن نوار چسبی بهتر است که آن را با تیغ‌هایی مخصوص برش دهید و سپس آرام آرام آن را جدا کنید. برش ایجاد شده باعث‌ می‌شود که اتصال میان چسب و رنگ خشک شده از بین برود.

تکنیک های رنگ آمیزی : رنگ آمیزی دیوار را از قرنیز‌ها شروع کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های رنگ آمیزی که‌ می‌تواند به کیفیت نهایی کار و تمیز کاری آن بسیار کمک کند این است که عملیات رنگ آمیزی را از دیوار شروع نکنید، بلکه در ابتدا قسمت‌های پایینی دیوار یا همان قرنیز‌ها را کاملاً رنگ کنید و بعد از خشک شدن کامل شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید.

تکنیک های رنگ آمیزی : بتونه‌کاری حفرات دیوار

حفرات در اندازه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین مزاحم‌ها در عملیات رنگ آمیزی هستند. اگر به درستی به آن‌ها پرداخته نشود تأثیر بسیار بدی بر کیفیت نهایی کار‌ می‌گذارند و یک بافت لکه لکه به رنگ آمیزی‌ می‌دهند. در این تکنیک رنگ آمیزی باید قبل از همه چیز سعی کنید که تمامی حفرات در هر اندازه‌ای که هستند را با بتونه‌کاری پر کنید و بعد از خشک شدن بتونه‌کاری، با استفاده از کاغذ سمباده نسبت به مسطح سازی آن اقدام کنید.

تکنیک های رنگ آمیزی : پاک کردن سطوح کثیف

سطوح مورد نظر رنگ آمیزی باید به‌گونه‌ای باشند که رنگ بتواند به آن‌ها بچسبد. آلودگی‌ها از هر جنسی که باشند، از گرد و خاک گرفته تا روغن، عواملی هستند که جذب رنگ به سطح را با مشکل مواجه‌ می‌کنند. در این تکنیک باید تمامی قسمت‌های سطح مورد نظر را کاملاً تمیز کرد. تمیز کاری سطوح باید قبل از بتونه‌کاری انجام شود.

تکنیک های رنگ آمیزی : رنگ آمیزی لبه‌ها

رنگ آمیزی لبه‌ها و مناطق نزدیک به آن در بسیاری از مواقع از لحاظ تن رنگی تفاوت‌های با بخش‌های پیرامون خود دارند که دلیل آن موقعیت خاص این قسمت‌ها است. بسیاری برای رنگ آمیزی گوشه و کناره‌ها از قلم‌مو استفاده‌ می‌کنند و واقعاً هم تصمیم درستی است. در این تکنیک رنگ آمیزی دیوار برای اینکه استفاده از قلم‌مو موجب ایجاد یک بافت متفاوت و غیریکنواخت نشود سعی کنید بلافاصله بعد از رنگ لبه‌ها با قلم‌مو از غلتک استفاده کنید. برای دست‌یابی به نتیجه‌ای بهتر‌ می‌توانید از تکنیک رنگ آمیزی لبه محو یا لبه تر هم استفاده کنید. سعی کنید که اگر به جای قلم‌مو صرفاً از غلتک استفاده‌ می‌کنید، حتماً از غلتک‌های با پهنای ۳ اینچ و با ضخامت یکسان و مشابه با غلتک استفاده شده در سایر بخش‌های دیوار استفاده کنید.

تکنیک های رنگ آمیزی : برای تمیز کاری از پارچه‌های نخی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین اصول رنگ آمیزی دیوار نهایت تلاش در جهت بالا بردن تمیزکاری است اما با این وجود هر چقدر هم حوصله و دقت به خرج دهید باز هم ممکن است که رنگ چکه کند و بخش‌هایی غیر از دیوار به طور ناخواسته کثیف شوند. اولین اقدام برای این کار استفاده از پارچه‌هایی برای تمیز کردن رنگ است. بر اساس این تکنیک رنگ آمیزی دیوار بهتر است که از پارچه‌های نخی و کتان به جای پارچه‌های پلاستیکی استفاده کنیم.

تکنیک های رنگ آمیزی : محو سازی لبه قسمت رنگ آمیزی

گاهی اوقات امکان رنگ آمیزی پیوسته و بدون توقف وجود ندارد و بنابراین نمی‌توان از تکنیک لبه خیس یا تر استفاده کرد. بر اساس این تکنیک در این شرایط باید لبه انتهایی قسمت رنگ آمیزی شده را محو کرد. بدین معنی که نباید رنگ آمیزی آن قسمت را کامل کرد و فقط باید به یک حرکت غلتک اکتفا کرد و با شروع مجدد رنگ آمیزی آن را تکمیل کرد.
تکنیک های رنگ آمیزی
تکنیک های رنگ آمیزی

تکنیک های رنگ آمیزی : استفاده از کاغذ سنباده بین هر بار رنگ آمیزی

رنگ آمیزی برخی از سطوح و دیوار‌ها تنها با یک لایه از رنگ به اتمام‌ می‌رسد و نیازی به اجرای لایه بیشتری از رنگ نخواهد بود. این موضوع در مورد تمامی دیوار‌ها صدق نمی‌کند. برخی از دیوار با توجه به شرایطی که دارند و همچنین مقدار بتونه‌کاری و کثیف بودن آن‌ها به لایه‌ها و مراحل مختلفی از رنگ آمیزی نیاز پیدا خواهند کرد.بر اساس این تکنیک رنگ آمیزی دیوار بهتر است که برای ایجاد پیوند قوی و محکم میان لایه‌های مختلف رنگ، بعد از هر بار رنگ زدن و خشک شدن آن از کاغذ‌های سنباده استفاده کنیم و تمامی سطح را صیقل دهیم. شرکت رنگ افروز فرنام ، بهترین تولید کننده رنگ در ایران ، با استاندارد های بالای داخلی و بین المللی ، آماده انجام سفارشات رنگی شما از جمله : رنگ ترافیکی ، رنگ جدولی ، رنگ شب نما ، رنگ اپوکسی کف و… میباشد. جهت ارتباط با کارشناسان شرکت رنگ افروز فرنام ، کلیک کنید. رنگ افروز فرنام = بهترین تولید کننده رنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x