آموزش اجرای رنگ ترافیکی | نحوه خط کشی جاده و خیابان

آموزش اجرای رنگ ترافیکی | رنگ افروز فرنام

اجرای رنگ ترافیکی : شرکت رنگ افروز فرنام (شرکت تولید کننده رنگ ترافیکی ) تمامی مراحل اجرای نشانه های راهنمایی و رانندگی و…بر روی تمامی سطوح مثل : آسفالت ، بتن و…را با کادری مجرب و بالاترین کیفیت و به روز ترین سیستم ها و تجهیزات روز دنیا انجام میدهد.

شرکت رنگ افروز فرنام تمامی خدمات از جمله تولید رنگ اختصاصی با بالاترین کیفیت و استاندارد روز جهانی ، حمل و نقل و اجرا را توسط کادر مجرب ، با بهترین خدمات انجام میدهد.
همچنین شرکت پایا رنگارنگ آلوا تمامی مراحل اجرای خط کشی خیابان ها ، خطوط ترافیکی و… را به صورت کامل و بی نقص در کوتاه ترین زمان با کادری مجرب و ابزار و سیستم های استاندراد به روز دنیا ، به شما ارایِه میدهد.

سرعت عمل و کیفیت بالا یکی از مهمترین نقاط قوت شرکت پایا رنگارنگ آلوا میباشد.

یکی از مهمترین مسایل در نشانه های راهنمایی و رانندگی ، وضوح بالا نشانه ها ، و شفافیت رنگ های حتی در زمان تاریکی شب میباشد.

به عنوان مثال  رنگ ترافیکی دو جزئی یکی از رنگ های ترافیکی میباشد که مقاومت بالایی  در مقابل عوامل مکانیکی و شیمایی دارد.این رنگ دارای چسبندگی بسیار عالی و بالایی بر روی سطح آسفالت و بتن میباشد.این رنگ قابل اجرا توسط اسپری و ماشین آلات میباشد

از استفاده های این رنگ میشود به استفاده آن در استخرها،خطوط و معبار پیاده به عنوان هشدار دهنده اشاره کرد.

به دلیل خاصیت خشک شوندگی سریع رنگ ترافیکی دو جزئی اجرای ترافیک پس از عملیات رنگ پاشی میسّر میباشد.

آماده سازی سطح برای اجرای رنگ ترافیک دو جزئی :

سطح های آسفالتی باید با استفاده از روش های مکانیکی چربی زدایی شوند و هیچگونه اثری از روغن ، گریس ، مواد زایِد و رنگ های قدیمی نباشد تا باعث افزایش کیفیت در اجرای رنگ بر روی سطح شود.

در سطح های بتونی ( با چسبندگی کم به سطح )  باید پاکسازی شوند

سطح باید با آب پاکسازی شود و بعد از خشک شدن سطح شروع به رنگ کردن کرد.

تجهیزات مورد استفاده برای اجرای رنگ ترافیکی دو جزئی شامل :

  • اسپری
  • اسپری بدون هوا
  • غلطک و برس

عواملی چون : پاشش رنگ در زخامت های بسیار کم ، استفاده از رنگ های بسیار رقیق ، وجود شن و خاک و خرده سنگ در محدوده رنگ آمیزی ، رنگ آمیزی محوطه مرطوب ، سبب ورقه ورقه شدن رنگ میشود.

تاثیر رنگ های گرم در اجرای رنگ ترافیکی

مزایا و موارد استفاده  رنگ های گرم ترموپلاست:

  • پوشش و چسبندگی عالی
  • خطوط ممتد جداکننده
  • خطوط کاری
  • جاده ها
  • پارکینگ ها
  • باند فرودگاه ها
  • عابر پیاده
  • خشک شدن سریع
  • مقاومت بالا و عالی نسبت به سایش
  • مقاومت بالا در مقابل نور خورشید

نکته : این رنگ را باید به صورت مذاب استفاده کرد

نحوه استفاده رنگ ترافیکی بر روی سطوح

سطح مورد نظر قبل از اجرا و رنگ آمیزی باید پاک و تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و خاک و گرد غبار شود. دمای محیط برای اجرا رنگ اسپری باید بین 5 تا 50 درجه سانتیگراد باشد.

تاثیر رنگ های سرد در اجرای رنگ ترافیکی :

از این رنگ جهت استفاده و رنگ آمیزی خطوط معابر و…در مناطق خشک و کم رطوبت استفاده میشود.این نوع رنگ های معمولا چسبندگی بسیار خوبی از خود برروی سطوحی همچون آسفالت نشان میدهند. این نوع رنگ های با گرم شدن دما نرم شده و با سرد شدن دما سفت و به حالت اولیه خود بازمیگردند. این رنگ های دارای مقاومت بالا در برابر اثر سایش و گرما و…میباشد. رنگ سرد ترموپلاست دارای مواد آلی و شیمایی میباشد ، و قابل اشتعال بوده. پس از قرار دادن این رنگ در مقابل مواد آتش زا و لوزام الکترونیکی و گرماییشی جددا خوردداری کنید.

در زمان استفاده از این نوع رنگ از تنفس گاز های پخش شده دره فضای محیط جدا خودداری کنید و حتما از وسایل حافظتی مثل : کلاه ، ماسک و دستکش استفاده کنید.در صورت استفاده این رنگ در محیط بسته حتما  از تهویه مناسب استفاده کنید.

تاثیر رنگ های سرد در اجرای رنگ ترافیکی | رنگ افروز فرنام

یکی دیگر از موارد مهم در رنگ آمیزی و نشانه های ترافیکی (چسب چشم گربه ای ) میباشد. از چسب های چشم گربه ای برای نشانه گذاری و حد وحدود و مرز بندی بهترین خیابان ها استفاده میشود. از این رو شهرداری ها برای زیباسازی و مرز بندی بهتر خیابان ها از این نوع نشانه گذاری استفاده میکنند. چسب چشم گربه ای توسط میخ به زمین چسبیده میشود پس باید در نظر داشت که چسب مورد استفاده دارای کیفیت و چسبندگی بالایی باشد.

انواع چسب چشم گربه ای برای اجرای رنگ ترافیکی:

  • چسب دو جزئی مایع :

این چسب ، یک نوع چسب مایع میباشد.مواد تشکیل دهنده این نوع چسب اپیکلورو هیدرین و بیسفنل میباشد که خلوص بالایی دارند. یکی از نقاط قوت این چسب سرعت خشک شدن بالا و مقاوت شیمیایی و مکانیکی بالا میباشد.

  • چسب دو جزئی پودری :

این نوع از چسب اپوکسی پودری بعد از ترکیب با رزین پلی استر هیبرید بعد از قرار گرفتن در دمای 150درجه سانتی گراد و بالاتر سطحی براق و صاف با مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا و با انعطاف پذیری خوب و خشک شدن سریع ارائه می دهد

نحوه اجرای این چسب بر روی سطوح :

ابتدا باید سطح عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد تا باعث پایین اومدن کیفیت چسبندگی نشود.

یکی از نکاتی که باید درموقع استفاده از این چسب رعایت شود این است که این چسب قابل اشتعال بوده و باید به دور از وسایل گرمایشی و الکتریکی قرار بگیرد.همچنین در زمان استفاده از این نوع چسب اید تمام نکات ایمینی مثل استفاده از کلاه و دستکش و…رعایت شود و فضای کار باید دارای تهویه هوای مناسب باشد  تا باعث به وجود آمدن آسیب دیدگی و مشکلات تنفسی نشود

شرکت رنگ افروزفرنام ارائه دهنده و اجرا کننده رنگ ،  با چندین سال سابقه فعالیت مفتخر است با اجرای پروژها در کنار شما عزیزان باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x