اجرای رنگ پارکینگ

اجرای رنگ پارکینگ افروز

چرا رنگ پارکینگ مهم است  ؟ 

خط کشی رنگ پارکینگ از وجود تنش و منازعه بین ساکنین ساختمان جلوگیری می‌کند

باعث استفاده بهینه از فضای پارکینگ می‌شود

یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می‌دهد

مسیر عبور و مرور خودروها در پارکینگ را مشخص می‌کند

از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها جلوگیری می‌کند

در نهایت، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌ های عمومی به گرفتن آمار از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ کمک می‌کنند.

طراحی و اجرا رنگ پارکینگ : 

این که پارکینگ شما دارای 2 ، 20 ، 2،000 یا 20،000 فضای پارک خودرو است مهم نیست، مهم طراحی و اجرای خط کشی پارکینگ است که ما شرکت الوان رنگ افروز همواره طرح هایی را جهت خط کشی پارکینگ پیاده میکنیم که از فضای مورد نظر بیشترین استفاده را ببریم.

قابل ذکر است که در فرآیند خط کشی پارکینگ علاوه بر طراحی و اجرای مناسب، نوع رنگ مورد استفاده جهت خط کشی پارکینگ نیز بسیار حائز اهمیت است.

رنگ های مخصوص خط کشی پارکینگ بسته به نوع سطح مورد نظر انتخاب می شوند تا در عین زیبایی، از دوام و ماندگاری بسیار بالایی نیز برخوردار باشند.

خط پارکینگ اتومبیل :

خط کشی پارکینگ می تواند شامل راهرو پیاده رو، جایگاه خودرو، گذرگاه پیاده رو، علائم جهت دار خروجی و شماره گذاری جایگاه خودرو باشد.خط کشی پارکینگ برای انواع فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و تفریحی قابل اجرا می باشد که هرکدام از این فضاها رنگ و تجهیزات خاص خط کشی پارکینگ را می طلبد.

خط کشی پارکینگ در کلانشهرها : 

خط کشی پارکینگ در خیابان ها باعث می شود تا نظم شهری بیشتر شود و تردد را برای ماشین ها و حتی عابرین پیاده راحت تر نماید.

یکی از مواردی که خط کشی پارکینگ ها و خیابان ها را بسیار ضروری کرده است، بحث هرج و مرج در سطح شهر می باشد که با استفاده از خط کشی پارکینگ به روشی کاملا اصولی و استاندارد به حداقل ممکن میرسد.

در مناطقی همچون مکانهای تفریحی، تجاری، ساختمان های دولتی و دانشگاه ها که توقف و تردد خودروها زیاد است نیاز به خط کشی پارکینگ بیشتر حس می شود.

خط کشی پارکینگ های طبقاتی، عمومی و خیابان ها به منظور ایجاد نظم و تسهیل پارک خودرو، اغلب با بهره گیری از رنگ های ترافیکی مخصوص انجام می پذیرد تا خودرو ها در جایگاه های مشخص شده و منظم و طبق الگوی خط کشی پارکینگ کنار یکدیگر قرار بگیرند.

خط کشی پارکینگ و شماره گذاری جایگاه خودرو، سبب میشود تا خودروها متناسب با فضا و طرح پارکینگ به بهترین نحو راهنمایی شده و با رعایت اصول ترافیکی توقف نمایند.

رنگ پارکینگ برای خط کشی :

 در خط کشی پارکینگ به صورت معمول از رنگ سفید و زرد استفاده می شود که بستگی به جنس سطح مورد نظر برای خط کشی پارکینگ دارد.

شایان ذکر است که از رنگ های دیگر هم در شرایط و مکانهای خاص بهره گرفته می شود رنگ های خط کشی پارکینگ بایستی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند تا در برابر رفت و آمد و سایش موجود، کمترین آسیب را ببیند.

رنگ های خط کشی پارکینگ به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند که هر کدام قیمت و کارائی خاص خود را دارد.

رنگ پارکینگ،تک جزئی  برای خط کشی :

این نوع از رنگ های خط کشی پارکینگ در دو فام زرد و سفید مات ارائه می‌شوند. بازتاب این نوع از رنگ ها ۷۵ درصد و قدرت پوشانندگی آن ها ۳۲۰ گرم در متر مربع برای لایه هایی است که با ضخامت ۲۰۰ میکرون روی سطح قرار می‌گیرند. زمانی که برای خشک شدن این دسته از رنگ های خط کشی پارکینگ لازم است حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه برای خشک شدن سطحی و ۲ تا ۴ ساعت برای خشک شدن کامل آن ها است.

رنگ پارکینگ،دو جزئی  برای خط کشی :

فام رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سفید و در ضخامت هایی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرون است. زمان لازم برای خشک شدن کامل این نوع از رنگ های خط کشی پارکینگ بین ۲۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت است.

رطوبت سطحی که رنگ دو جزئی خط کشی پارکینگ روی آن اجرا می‌شود بایستی حداکثر ۵ درصد باشد و دمای آن باید بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد نسبت به نوع رنگ تنظیم شود تا رنگ به طور کامل روی سطح قرار بگیرد.

دستگاه خط کشی رنگ پارکینگ:

دستگاه های خط کشی پارکینگ انوع مختلفی دارند و هر کدام برای خط کشی های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دستگاه های خط کشی پارکینگ خودرو شامل: دستگاه خط کشی جایگاه خودرو سرد، دستگاه خط کشی پارکینگ خودرو دستی، دستگاه رنگ پاک کن، دستگاه خط کشی باند فرودگاه، دستگاه خط کشی خط عابر پیاده می باشد.

دستگاه های خط کشی پارکینگ خودرو قادر به خط کشی عمودی، افقی، ممتد، منقطع هستند.

انواع خط کشی پارکینگ خودرو : 

خط کشی پارکینگ خودرو در سه نوع موازی، عمودی، مورب به اجرا در می آید که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند و در مکان های به خصوصی اجرا می شوند.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت موازی: این نوع خط کشی پارکینگ در خیابان ها و مکان های عمومی به کار می رود که در آن راننده فضای کمتری برای پارک و انتخاب مسیر حرکتی خود دارد.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت عمودی: این خط کشی پارکینگ بیشتر برای پارکینگ های طبقاتی کاربرد دارد و فضای بهتر و بیشتری را به راننده می دهد تا راننده در هنگام ورود و خروج راحت باشد.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت مورب: این نوع خط کشی پارکینگ بیشتر برای پارک ها و مراکز تفریحی کاربرد دارد و با ایجاد نظم هنگام ورود و خروج باعث کمتر شدن خطر حوادث می شود.

خط کشی پارکینگ ویژه معلولین : 

با توجه به شرایط خاصی که معلولین با آن دست و پنجه نرم می کنند شهرداری توسط خط کشی پارکینگ برای آنها پارکینگ های ویژه ای را تعبیه کرده است تا این افراد با خیال راحت تری بتوانند ماشین هایشان را پارک کنند.

برای آنکه معلولین از جای پارک مخصوص به خود آگاهی پیدا کنند، این فضا با تابلو ها یا خط کشی های زرد رنگ مشخص میشوند.

پارکینگ ویژه معلولین دارای دو بخش است، بخش اول فضایی است که میتوانند خودرو خود را در آن پارک کنند که توسط خط کشی پارکینگ مخصوص انجام گرفته و بخش دوم محیطی است که برای عبور و مرورشان تا پیاده رو ایجاد شده است.

هزینه خط کشی پارکینگ : 

هزینه ی خط کشی پارکینگ بسته به قیمت روز رنگ های ترافیکی و اندازه کلی کار دست خوش تغییر قرار می گیرد.

مسئله‌ای که بدون شک برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارد، بحث قیمت خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل است.

قیمت‌گذاری این فرایند کمی پیچیده به نظر می‌رسد و لازم است از چند جنبه مختلف به آن توجه داشته باشیم.اما فراموش نکنید که اجرای خط کشی پارکینگ شامل خرید رنگ، تمیز کاری و آماده سازی، اجرا و سایر کارهای اضافی است که در کیفیت و ماندگاری خط پارکینگ بسیار اهمیت دارند.

شرکت رنگ افروز فرنام با استفاده پیشرفته ترین ماشین آلات رنگ و بالاترین کیفیت در تولید رنگ با کادری مجرب و حرفه ای آماده اجرا رنگ پارکینگ به صورت کاملا حرفه ای میباشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تارخ

سلام برای پارکینگ رنگ دو جزیی مناسب تر است یا اپوکسی

احسان

سلام .
رنگ دو جزئی زرد میخواستم .
چطور میتونم لیست قیمت و لیست محصولاتتون رو داشته باشم؟

Butterfly

سلام ببخشید ممکنه راهنمایی کنید چه رنگی برای پارکینگ مناسبه؟

کاربران ناشناس

سلام ایا باید اسفالت شستشو بشه ما اسفالتامون روغن ریخته روش ب راحتی پاک نمیشه

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x