رنگ پی وی سی PVC چیست؟ و مناسب چه مکانهایی است؟

رنگ پی وی سی یا PVC

رنگ آمیزی و بازسازی فقط به معنای زیباتر کردن فضای داخلی شما نیست. گاهی اوقات نمای بیرونی به کمی زیباسازی نیز نیاز دارد. آیا می خواهید درب یو پی وی سی خود را بازاسازی کنید؟ بسیاری از مردم می پرسند، “آیا می توانید درهای جلوی uPVC را رنگ کنید؟” و متوجه نمی شوند که رنگ آمیزی درب uPVC حتی امکان پذیر است.

خوشبختانه، ما در الوان رنگ افروز فرنام آماده کمک هستیم تا شما را در مورد چگونگی رنگ آمیزی ماهرانه نمای بیرونی خود راهنمایی کنیم.

 

معرفی رنگ پی وی سی PVC 

رنگ پی وی سی افروز یک رنگ اکریلیک وینیل با انعطاف پذیری و چسبندگی استثنایی است. این برای کاربرد مستقیم روی بسیاری از سطوح پلاستیکی انعطاف پذیر و ثابت توسعه یافته است.

رنگ اسپری PVC ، یک پوشش اسپری ویژه است که برای رنگ آمیزی (uPVC)، پی وی سی و سایر سطوح پلاستیکی سخت و انعطاف پذیر طراحی شده است. بر خلاف اکثر رنگ‌های پلاستیکی که سعی می‌کنند به زیرلایه بچسبند، رنگ PVC افروز یک پیوند متقاطع مولکولی با سطح پلاستیکی ایجاد می‌کند و یک پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می‌کند که برای باغ‌ها، درب ها و پنجره‌ها عالی است.

رنگ پی وی سی به طور گسترده ای برای رنگ آمیزی، بازسازی و رنگ آمیزی مجدد درهای پی وی سی قدیمی یا آسیب دیده، قاب پنجره ها و سایر لایه های پلاستیکی دیگر، مانند روکش قایق و سایر پلاستیک های موجود در صنایع دریایی و خودروسازی و همچنین پلاستیک های موجود در فضای باز استفاده می شود.

همچنین رنگ پی وی سی یکی از مقاوم ترین رنگ هایی هست که برای شرایط جوی بیرونی ساختمان مناسب میباشد و همچنین مقاومت بالایی در مقابل ساییدگی و خط و خش دارد.

نحوه رنگ آمیزی درب یو پی وی سی

آیا می خواهید بدانید که چگونه در مورد رنگ آمیزی درب uPVC اقدام کنید؟ رنگ آمیزی یو پی وی سی با کمی آمادگی و رنگ مناسب ساده است. بنابراین، اگر می‌خواهید درب ورودی خود را جذاب‌تر یا خیره کننده تر کنید، باید یک تغییر کوچک انجام دهید.

ابزار مورد نیاز برای رنگ آمیزی درب یو پی وی سی:

  • سطل و اسفنج
  • یک ورق بزرگ برای پوشاندن مبلمان یا کفپوش برای محافظت از آن در برابر گرد و
  • غبار یا هنگام رنگ آمیزی.
  • سمباده
  • برس گردگیری
  • نوار چسب رنگ‌زنی
  • پرایمر و رنگ
  • چوب همزن رنگ
  • قلم مو

نحوه آماده سازی رنگ یو پس وی سی | الوان رنگ افروز فرنام

1. هر گونه تجهیزات روی درب را بردارید

قبل از اینکه حتی به انتخاب یک قلم مو فکر کنید، باید هر گونه تجهیزات درب را بردارید. منظور ما از این موارد چیزهایی مانند دستگیره در و قفل است. با حذف این موارد اضافی سطح ساده تری برای رنگ آمیزی برای شما ایجاد می شود. بعلاوه، به این معنی است که می توانید قبل از اینکه تجهیزات روی درب را باز کنید، آن را صاف کنید. 

2. درب uPVC را برای رنگ آمیزی آماده کنید

آیا نمی دانید چگونه درب یو پی وی سی را برای رنگ آمیزی آماده کنید؟ با استفاده از برس شروع کنید تا گرد و غبار یا تار عنکبوت را از بین ببرید. سپس درب را با اسفنج و آب صابون بشویید، آن را خشک کنید و یک ورق بزرگ یا روزنامه را جهت جلوگیری از کثیف کاری های رنگ آمیزی در زیر در باز قرار دهید.

در مرحله بعد، از یک کاغذ سنباده سبک در سراسر سطح در استفاده کنید تا کلیدی برای چسباندن رنگ ایجاد کنید. مطمئن شوید که از بالا به پایین رنگ دور قاب درب رفته و صاف شده و به هر قاب پنجره ای در داخل درب توجه ویژه ای داشته باشید. قسمت دستگیره ها و سایر جزئیات را بپوشانید.

3. انتخاب رنگ یو پی وی سی

انتخاب رنگ مناسب برای پروژه درب یو پی وی سی شما واقعا مهم است.

از چه رنگی می توان روی درب های یو پی وی سی استفاده کرد؟

یکی از ساده ترین رنگ ها برای استفاده، رنگ چند سطحی است. می توانید آن را مستقیماً روی درب یو پی وی سی خود بدون نیاز به پرایمر اعمال کنید.

بعلاوه، شش سال محافظت در برابر آب و هوا را تضمین می کند تا درب یو پی وی سی شما برای مدت طولانی تری عالی به نظر برسد. 

 این یک رنگ مبتنی بر آب است، باید درب UPVC خود را فقط در روزی رنگ کنید که دمای آن بالاتر از 10 درجه سانتیگراد است تا به خوبی خشک شود.

شما می توانید درب ورودی یو پی وی سی خود را با غلتک یا قلم مو رنگ کنید.

نکات مهم برای رنگ آمیزی با رنگ PVC

 

پاکسازی پروفیل: برای رنگ آمیزی پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی (UPVC) می‌بایست در ابتدا سطح پروفیل را از هرگونه آلودگی و دوده‌های چرب  احتمالی  (برای پروفیل‌های کارکرده و نصب شده) پاک کرد. برای این کار می‌توانید از الکل‌های صنعتی یا تینر های فوری استفاده کنید و سپس اقدام به رنگ آمیزی با رنگ PVC کنید.

نکات مهم برای رنگ آمیزی با رنگ PVC| رنگ افروز فرنام

آماده سازی رنگ پی وی سی:

 

ابتدا از آلبوم رنگ کامپیوتری کد رنگ برای پروفیل درب یا پنجره UPVC خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: ترفند ها و نکات رنگ آمیزی خانه

هاردنر رنگ مخصوص رنگ آمیزی را با بخش اصلی رنگ UPVC به خوبی و بدون نیاز به حلال بهم بزنید.

بعد از بهم زدن بخش A و B رنگ ZEBRA UPVC COLOR به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید که در قوطی رنگ باقی بماند و از پیستوله کردن آن خودداری کنید.

با سایه پاش یا پیستوله ۰٫۳ یا ۰٫۵ بر روی پروفیل پی وی سی اجرا کنید.

تا ۲۴ ساعت از ریزش آب یا گردوغبار بر روی رنگ پی وی سی جلوگیری کنید.

نحوه رنگ آمیزی با رنگ پی وی سی | رنگ افروز فرنام

 

سؤالاتی درباره رنگ پی وی سی یا رنگ upvc 

رنگ مخصوص پروفیل UPVC دو جزئی می‌باشد و نیازی به حلال ندارد. برای کسب اطلاعات تخصصی با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

بله یکی از برتری رنگ‌های مخصوص یو پی وی سی زبرا خشک شدن سطحی بسیار سریع و کمتر از ۱۵ دقیقه‌ای می‌باشد که باعث می‌شود سطح رنگ در اتاق رنگ‌های نیمه ایزوله یا نصب شده در پروژه‌ها پوست پرتغالی یه دون‌های نشود.

بستگی به وسیله اجرا و نوع پروفیل UPVC دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

بله رنگ‌های پی وی سی زبرا دارای کالی ته رنگ کامپیوتری می‌باشند. برای دریافت کاتالوگ و کالی ته رنگ‌ها با شرکت تماس بگیرید.

اگر قبلاً رنگ برای پروفیل‌ها استفاده کرده‌اید و پوسته شده‌اند یا رنگ پریده شده‌اند قبل از استفاده از رنگ  زبرا حتماً باید پروفیل را از رنگ زیر کار را پاک سازی کنید و سپس رنگ زبرا را به عنوان پوشش نهایی استفاده کنید.

رنگ افروز فرنام بهترین تولید کننده رنگ PVC در ایران ، تولید کننده رنگ های ترافیکی ، دو جزیی ، رنگ اپوکسی کف ، شب نما و…میباشد که با بالاترین کیفیت و استاندراد های داخلی و خارجی تهیه و تولید میشوند.

رنگ افروز فرنام = بهترین تولید کننده رنگ پی وی سی در ایران  

تماس با کارشناسان فروش
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x