رنگ درب و پنجره فلزی | مراحل رنگ آمیزی در و پنجره فلزی

رنگ درب و پنجره فلزی

از چه رنگی روی درب و پنجره فلزی استفاده کنیم؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که همه رنگ ها به فلز  (آهن، چدن، روی، فولاد و غیره) نمی چسبند. به ویژه از رنگ اکریلیک که ماندگاری ندارد یا رنگ روغن استفاده نکنید. در عوض، رنگ گلیسروفتالیک را انتخاب کنید که برای فلزات آهنی در داخل و خارج از منزل ایده آل است. قدرت پوشش دهی قوی و خاصیت ضد زنگ دارد. لاک های پلی اورتان برای نمای بیرونی نیز مناسب هستند.

بسته به نوع سطحی که باید رنگ آمیزی شود، از یک فروشگاه فروش رنگ بپرسید همچنین می توانید از کارشناسان فروش ما در رنگ افروز فرنام راهنمایی بخواهید. رنگ های مخصوص فلز یا آهن فرفورژه وجود دارد. برای سطوح فلزی که در خارج از منزل قرار دارند ، اکیداً توصیه می شود که یک پرایمر ضد خوردگی به عنوان یک لایه زیرین اعمال شود تا یک مانع موثر ضد زنگ ایجاد کند.

 

مراحل رنگ کردن درب و پنجره فلزی

مرحله اول | تمیز کردن سطح

پس از نصب و جوشکاری درب وپنجره ، ابتدا باید آن را ضد زنگ و سپس از رنگ درب و پنجره فلزی استفاده کنید :

سیاهی در و پنجره را با استفاده از گونی یا یک تیکه پارچه تمیز کنید.

ضد زنگ با تینر روغنی مخلوط کنید و در سطل بریزید.

با کمک قلمو روغنی شماره ۳ یا ۴ در و پنجره را ضد زنگ بزنید.

ضد زنگی که بر روی درب و پنجره میزنید باید صاف باشد و قطره قطره نشود.

می‌توانید با استفاده از قلمو از میزان شل بودن یا غلظت ضد زنگ اطمینان حاصل کنید.

دقت داشته باشید که رنگ نباید غلیظ باشد چرا که باعث می شود روی کار صاف و هموار نباشد.

رنگ درب و پنجره فلزی

مرحله دوم | رنگ آستری در و پنجره :

در هنگام خرید رنگ روغنی دقت کنید تا رنگ روغنی براق با کیفیت و از مارکهای معتبر باشد.

رنگ روغنی را با تینر مخلوط کنید و با استفاده از پیستوله یا قلمو رنگ کاری را آغاز کنید.

نحو بتونه کاری برای آماده سازی رنگ درب و پنجره فلزی :

به منظور پر کردن درزها و ترکهای موجود در درب و پنجره انجام می شود که برای این کار بهتر است از چه روغنی استفاده کنید. درست کردن بتونه روغنی روش خاص خود را دارد. می توانید با استفاده از لیسه و کاردک بتونه کاری پنجره ها و درب ها را انجام دهید. دقت داشته باشید که بتونه به گونه ای باشد که سنباده زدن را سخت نکند.

مرحله سوم |  نحوه سمباده زدن درب و پنجره :

بعد از انجام بتونه کاری باید سنباده زدن را انجام دهید که به منظور از بین بردن برآمدگی های سطح کار می باشد. ابتدا سنباده را در داخل ظرف آب خیس کنید و سپس بر روی برآمدگی های سطح کار بکشید، بدین شکل در هر قسمتی از سطح کار که دچار برآمدگی شده است می‌توانید سنباده را بر روی آن نواحی بکشید تا برآمدگی از بین بروند.

مرحله چهارم : رنگ زدن درب و پنجره فلزی :

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید می توانید با استفاده از قلم موی مناسب رنگ آمیزی درب و پنجره کنید. برای رنگ آمیزی درب و پنجره باید به ظاهر و رنگ محیط اطراف توجه کرد. اگر محیط اطراف نقش و نگار زیادی دارد می توانید از قلم یک و نیم و از قلموی ۴ برای رنگ آمیزی فضاهای بیشتر استفاده کنید. برای ساخت انواع رنگ روغنی می توانید ماده رنگ مورد نظر را با رنگ سفید براق مخلوط کنید.

چگونه رنگ را به فلز بچسبانیم؟

آماده کردن ساپورت کلید موفقیت است تا رنگ به فلز بچسبد. زنگ زده است؟ خام یا رنگ شده، لاکی یا لاک زده؟ نو هست یا آسیب دیده؟ برای ماندگاری رنگ چه مراحلی باید طی کرد؟

1- فلز مورد رنگ آمیزی را تمیز کنید . ماسه بزنید و نوارها را بردارید تا بقایای رنگ، رزین یا چسب از قبل وجود داشته باشد. هرگونه زنگ زدگی، چربی زدایی، گرد و غبار و غیره را پاک کنید.

2- برای محافظت از فلز یک آستر یا لایه زیرین رنگ ضد زنگ بزنید .

3- تکیه گاه را با رنگ فلزی مخصوص با قلم مو، غلتک، اسپری آئروسل یا اسپری رنگ بزنید. رنگ را از قبل خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و بین هر لایه اجازه دهید تا مدت زمان لازم خشک شود. در صورت لزوم با یک برس کوچک تمام کنید.

خوب است بدانید

اگر سطحی که قرار است رنگ شود در فضای باز است، آب و هوا را در نظر بگیرید: از رنگ آمیزی در هوای مرطوب و دارای رطوبت و دمای بیش از حد شدید (گرمای شدید یا یخبندان) اجتناب کنید.

 

چگونه می توان فلز زنگ زده یا از قبل رنگ شده را رنگ کرد؟

فلز زنگ زده یا رنگ شده را دوباره رنگ کنید

در تماس با باران ، باد و آب و هوای بد، سطوح فلزی واقع در فضای باز می توانند اکسید شده و زنگ بزنند. رنگ در حال کنده شدن است… قبل از رنگ آمیزی مجدد، ابتدا باید آنها را تمیز کرده و از محصولات مناسب در برابر زنگ زدگی استفاده کنید.

با مسواک زدن روی آن و پاک کردن زنگ زدگی سطح مورد نظر را آماده کنید:

  • یک برس فلزی،
  • سیم ظرفشویی،
  • یا کاغذ سنباده

به خاطر داشته باشید که برای محافظت از خود از دستکش  و ماسک گرد و غبار استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد شیمیایی (مانند اسید فسفریک یا زنگ زدای فسفاته) برای از بین بردن تمام آثار زنگ استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که با این نوع محصول باید با احتیاط استفاده گردد.

سپس گرد و غبار را با جاروبرقی پاک کنید . برای کمک به چسبندگی محصول از چربی زدا یا حلال پاک کننده استفاده کنید. اولین لایه ضد زنگ (خاکستری مینیوم، نارنجی مینیوم و غیره) یا یک پرایمر ضد زنگ بزنید و بگذارید خشک شود. در نهایت، برای رنگ آمیزی اجسام فلزی خود، یک رنگ ضد زنگ و مقاوم خاص را انتخاب کنید. تا زمان خشک شدن کامل صبر کنید.

رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی از قبل رنگ شده

برای رنگ آمیزی مجدد درب و پنجره فلزی که قبلاً رنگ شده است و به آن عمری دوباره می بخشد، باید آن را با یک نوارکش تمیز کنید تا مطمئن شوید که رنگ به درستی به تکیه گاه می چسبد. با تمیز کردن با یک پارچه مرطوب و کمی صابون ظرف شروع کنید . اگر روی درب و پنجره فلزی شما آثاری از چسب یا برچسب وجود دارد، پیشنهاد می کنیم از پنبه به همراه کمی استون یا لاک پاک کن برای پاک کردن آنها استفاده کنید. در مرحله بعد نوبت به سمباده زدن سطح فلز با سمباده می رسد تا رنگ قدیمی از بین برود. منطقه را تمیز کنید.

در مرحله دوم، مهم است که درب و پنجره فلزی خود را با یک محصول ضد زنگ محافظت کنید. سپس باید اجازه دهید خشک شود و با رنگ مخصوص فلز گلیسرو رنگ کنید. ممکن است چندین لایه رنگ لازم باشد. برای انتخاب نوع رنگ بر اساس فلز مورد رنگ آمیزی و وضعیت آن، می توانید از متخصصین ما در رنگ افروز فرنام مشاوره بگیرید تا مناسب ترین محصول را برای بازسازی شما به شما ارائه دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x