رنگ پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید چیست؟ ویژگی ها و کاربرد پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی امید

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید یک پرایمر ضدخوردگی دوجزیی بر پایه رزین اپوکسی . هاردنر پلی آمید می باشد. این پرایمر به عنوان لایه اول در یک سیستم رنگ برای سطوح خارجی مخازن، اسکلتهای فلزی، خطوط لوله کارخانجات  شیمیایی، پالایشگاهها و مناطق ساحلی کنار دریا مورد استفاده قرار می گیرند. پوششهای اپوکسی میانی و رویه اپوکسی و یا پلی اورتان را می توان به صورت یک لایه نهایی روی سطوح فلزدارای آستری به کار برد..

رنگ افروز بهترین تولید کننده رنگ های ترافیکی و صنعتی و ساختمانی ایران از برترین تولید کنندگان پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی امید می باشد که با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن محصول را در خدمت مشتری قرار می دهد و در صورت نیاز خدمات اجرا را نیز انجام می دهد.

 

 

خصوصیات محصول

این محصول به صورت دو جزیی بوده و حاوی پیگمنت ضد خوردگی زینک فسفات می باشد و با هاردنر پلی آمید سخت شده و این محصول در سیستمهای رنگ اپوکسی و پلی اورتان و درمحیطهای با خورندگی کم و متوسط استفاده می شود .

این محصول یکی از بهترین پرایمر های سیستم های رنگی مورد استفاده در صنایع فلزی اسکلت سازی،پوشش مخازن و لوله ها است.

  • مقاومت عالی در برابر آب

  • چسبندگی عالی به سطح فلز تمیز  

  • مقاومت عالی در برابر خوردگی

 

آماده سازی

برای اعمال پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید سطح مورد نظر را باید از هرگونه آلودگی از قبیل گردو غبار، روغن و گریس و غیره تمیز نموده وسطح را تا تمیزی استاندارد Sa2.5 –Sa3 سندبلاست نمود.

 

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید
پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید

 

طریقه ی کاربرد

  • اسپری با هوا (فشار 3-4 اتمسفر)

  • اسپری بدون هوا (فشار6-7 اتمسفر)

  • غلتک

  • قلم مو (برای سطوح کوچک)

 

تینر مجاز برای پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید

Alco-2200 می باشد و میزان تینر بستگی به روش اعمال شما از 20 تا 25درصد متغیر می باشد و در صورت امکان از حداقل میزان تینر استفاده نمایید زیرا انجام این کار باعث افزایش سرعت خشک شدن می باشد.

 

ملاحظات

در هنگام اجرای پرایمر سطح مورد نظر باید تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشد. اعمال رنگ در دمای محیط بالای 10 درجه سانتیگراد. دمال سطح 3 درجه بالاتر از نقطه شبنم و رطوبت کمتر از 75-80% توصیه می گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x