ماشین های خط کشی | Drawing machines

ماشین های خط کشی معابر | رنگ افروز فرنام

ماشین های خط کشی معابر : 

مدتیست که نشانه گذاری و خط کشی معابر توسط ماشین های خط کشی ویژه که مجهز به یک روش کارآمد و منطقی هستند، صورت می گیرد. این نوع ماشین ها در اشکال و سایز های مختلف و به صورت دستی و ماشینی وجود دارند که به آنها ماشین های خط کشی میگویند. از سوی دیگر، سایر نمادها و علامت های راهنمایی مانند فلش های جهت دار، علامت های محدودیت سرعت و محل عبور عابر پیاده به صورت دستی نشانه گذاری می شوند.

در اداره راه های کشورهای اروپای شمالی، در سال های اخیر به منظور افزایش بهره وری و کاهش خطرات ناشی از تصادفات در هنگام نشانه گذاری خطوط جاده ها، فعالیت هایی انجام داده اند. به عنوان یکی از کار های فوق العاده موثر و کارآمد می توان به ماشین های خط کشی معابر اشاره کرد. در واقع ماشین های نشانه گذاری و خطوط توسعه پیدا کرده اند و امروزه به شکل ربات خط کشی اتوماتیک برای نشانه گذاری خطوط جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

با ما در رنگ افروز فرنام همراه باشید تا درباره ماشین های خط کشی معابر به شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

 

ربات خط کشی خیابان : 

توسط این ربات ها میتوان خط کشی خیابان ها و معابر را به صورت خودکار و اتوماتیک با کیفیت بالا انجام داد. با استفاده از این ربات دیگر نیازی به کار مستقیم توسط کارگرها در جاده نیست. بهتر است بدانید که این ربات مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج بسیار عالی را در پی داشته است. بنابراین، از سال ۲۰۱۵ در جاده های کشور سوئد ماشین های خط کشی  مورد استفاده قرار می گیرد. خط کشی خیابان با رنگ های ترافیکی انجام می گیرد. یکی از بهترین شرکت های تولید کننده رنگ در ایران  ، شرکت رنگ افروز فرنام میباشد،که شما میتوانید برای سفارش رنگ ترافیکی ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تکنولوژی در خط کشی معابر : 

 

سیستم ماشین های خط کشی معابر شامل یک بازو به طول شش متر می باشد. مواد فوق العاده سبک وزن در ساخت آن به کار رفته است و در قسمت جلو یک کامیون سنگین وزن نصب می شود. در واقع این بازو دارای پنج محور است، که توسط مفصل هایی به هم متصل اند و هر یک از مفصل ها توسط یک موتور الکتریکی و از طریق یک دنده هدایت می شود. این سیستم الکتریکی در مقایسه با سایر سیستم ها به خصوص سیستم هیدرولیک از قابلیت کنترل و دقت بالاتر و بهتری برخوردار است. ضمن اینکه تعمیر و نگهداری آن آسان تر انجام می شود. یکی دیگر از مزایای این ربات مصرف سوخت کم آن می باشد.

تکنولوژی خط کشی معابر | رنگ افروز فرنام

رنگ ترموپلاستیک در یک محفظه که در قسمت پشت کامیون تعبیه شده است و تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود.

پس از گرم شدن به اکسترودر که در قسمت جلو بازو ربات قرار دارد، پمپ می شود.

سپس از آن خطوطی در ضخامت ۵۰ میلی متر و یا ۱۰۰ میلی متر بر روی سطح آسفالت ریخته می شود و به آسفالت می چسبد. قبل از این که رنگ ترموپلاستیک سرد شود، سطح آن را با دانه های شیشه ای که برای افزایش انعکاس موثر است، اسپری می کند.

در واقع نشانه گذاری به وسیله اکسترودر که توسط بازوی ربات خط کشی معابر کنترل می شود، بر روی جاده صورت می گیرد. در اصل الگوهای نشانه گذاری از قبل برای ربات برنامه ریزی شده است.

نکته جالب این است که این ربات خط کشی معابر مجهز به یک سیستم بینایی است، که به اپراتور اجازه می دهد تا مشخص کند، که نشانه گذاری های جدید در مسیر مستقیم و به شکل درست انجام گیرد.

همچنین این اپراتور است که نماد های مختلف را برای نشانه گذاری توسط یک صفحه لمسی انتخاب می کند.

جعبه کنترل ربات

جعبه کنترل ماشین های خط کشی معابر مجموعه ای از تمام مدارهای الکترونیکی لازم، برای کنترل ماشین می باشد، که شامل تقویت کننده سرور، سیستم های کامپیوتری و مدار های ایمنی است. تقویت کننده سرور مجهز به ریز پردازنده های دو گانه می باشد، که این نکته باعث بالا رفتن کیفیت میشود.

نکات فنی ماشین های خط کشی

  • دستیابی به دقت بالا و حفظ پایداری با یک بازو رباتی به طول شش متر، نصب شده بر روی یک پلت فرم ناپایدار مثل کامیون
  • مدیریت مصرف بالای برق توسط موتورهای سرور
  • جنبه های ایمنی

رابط کاربری ربات خط کشی معابر

برای نشانه گذاری سریع و دقیق خطوط و علامت های راهنمایی در جاده ها، امکاناتی در دستگاه خط کشی معابر در نظر گرفته شده است. برای نمونه یک دوربین در این ربات به کار رفته است، که تصویری از بخش هایی از جاده، که نشانه گذاری می شوند را روی یک صفحه نمایش نشان می دهد.

اپراتور می تواند از بین لیستی متنوع از نشانه ها و علامت های برنامه ریزی شده در ماشین خط کشی معابر علامت مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس ربات آن را در سطح جاده نشانه گذاری می کند.

نماد انتخاب شده، در تصویر دوربین به صورت یک انیمیشن نمایش داده می شود و اپراتور می تواند بازوی متحرک دستگاه را در نقطه درست جاده قرار دهد.

شما میتوانید برای تهیه رنگ ترافیکی ، به منظور استفاده آن برای ماشین های خط کشی ، میتوانید با کارشناسان شرکت رنگ افروز در ارتباط باشید.

شرکت رنگ افروز فرنام ، بهترین تولید کننده رنگ در ایران ، تولید کننده و اجرا کننده رنگ های ترافیکی ، شب نما ، جدولی و…میباشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x