رنگ سرد ترموپلاست چیست؟ | انواع رنگ سرد ترموپلاست و انواع آن

رنگ سرد ترموپلاست چیست | رنگ افروز فرنام

سلام و درود ، ما در این مقاله اطلاعاتی راجع به رنگ سرد ترموپلاست گنجانده ایم با شرکت رنگ افروزفرنام مجری خط کشی انواع خطوط راهنمایی، خطوط عابر پیاده و حریم وسایل نقلیه با تجهیزات کارامد و به روز در خدمت شما هستیم.

از رنگ سرد ترموپلاست جهت اجرای خطوط راهنمایی جاده در مناطق خشک و کم رطوبت استفاده میگردد. رنگ‌های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست بوده و چسبندگی نسبتا خوبی بر روی سطوح آسفالته از خود بروز می دهند.ترموپلاست ها موادی هستد که با افزایش دما نرم شده و با خنک شدن به سختی اولیه شان برمی گردند و بیشتر قابل ذوب هستند، به عنوان مثال، نایلون، پلاستیک های گرما سخت (ترموست ها) وقتی گرم می شوند، سخت شده و هنگام سرد شدن به سختی اولیه برمی گردند. این مواد توسط کاتالیزورها یا گرم شدن تحت فشار به یک شکل دائمی تبدیل می شوند.

رنگ ترافیکی ترموپلاست بر پایه رزین آکریلیک ترموپلاست مخصوص  شرایط جغرافیایی ایران ساخته شده است و برای خط کشی روی آسفالت خیابان ها و جاده ها و علائم ترافیکی به کار میرود. دوام جوی، مقاومت در برابر سایش و پایداری  بالای رنگ از ویژگی های این سری رنگ ها می باشد و نتایج خوبی را از نظر ثبات کیفیت روی آسفالت های ایران داشته و نسبت به سایر سیستم های رنگ های ترافیکی عملکرد قابل قبولی دارد.

رنگ ترافیکی مصرفی ترمو پلاست سرد یک جزئی بوده، این رنگ برای خشک شدن به جزء دیگری (به غیراز حلال) نیاز ندارد به عبارتی ماده سخت کننده‌ای برای استفاده و ترکیب این رنگ مورد نیاز نمی‌باشد.

ویژگی رنگ ترافیکی سرد ترموپلاست

ویژگی رنگ سرد ترموپلاست | رنگ افروز فرنام

  • رنگ سرد

رنگ سرد ترموپلاست نیز بر پایه رزین آکریلیک ترموپلاست حلالی می باشد. رنگ سرد ترموپلاست مقاومت بسیار عالی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی ، انعطاف پذیری و الاستیسیته مناسب ،پوشش و چسبندگی بسیار خوب بر روی سطوح آسفالتی و سیمانی می باشد.

از رنگ سرد ترموپلاست در خط کشی سطوح خیابان های شهری و بین شهری با ضخامت مناسب ، جاده ها ،خطوط عابر پیاده ،زمین ها و محوطه های ورزشی ، جداول و پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فنی رنگ سرد ترموپلاست

مشخصات فنی رنگ سرد ترموپلاست | رنگ افروز فرنام

نوع فام

فام رایج ترافیکی

درصد حجم جامد

52±1

نقطه اشتعال

21  درجه سانتیگراد

دانسیته

1/3-1/6 gr/cm دمای 25 درجه سانتیگراد

ویسکوزیته

105-85 کریس

مکانیسیم سخت شدن

تبخیر حلال

ضخامت فیلم خشک

500-400 میکرون

ضخامت فیلم تر

800-1000 میکرون

قدرت پوشانندگی رنگ سرد ترافیکی

gr 110 در هرمتر طول خط کشی به عرض 15 سانتی متر و ضخامت 800-1000میکرون فیلم تر

زمان خشک شدن سطحی(25 درجه سانتی گراد)

حداکثر 20 دقیقه

زمان خشک شدن کامل(25 درجه سانتی گراد)

حداکثر 120 دقیقه

 

  • موارد ایمنی

رنگ سرد ترموپلاست داری مواد آلی و قابل اشتعال بوده از قرار دادن در مقابل مواد آتش زا و وسایل الکترونیکی و گرمایشی خودداری فرمایید. در زمان استفاده از تنفس گازها و بخارات حاصله جدا خودداری فرماید استفاده از وسایل حفاظتی (کلاه ، ماسک ، دستکش) در الویت قرار دهید. در صورت استفاده در محیط بسته حتما از تهویه مناسب استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا

سلام دفترتون کجاست؟ کلیه شهرها هم اجرا دارین؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x