رنگ استخر ضد جلبک و انواع آن

رنگ استخر ضد جلبک

رنگ استخر ضد جلبک : 

رنگ استخر یکی از انواع رنگ های مقاوم در برابر آب است که در محیط های مرطوب که دائماً با آب و بخار آب سروکار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور ه از نام رنگ استخر ضد جلبک پیداست ، این رنگ برای جلوگیری از ایجاد جلبک و خزه در استخر به کار میرود. رنگ استخر با ایجاد پوشش ضد آب تجهیزات و فضای استخر را در برابر جذب رطوبت و آب مقاوم می کند.

یکی از راه‌های مهم ایجاد پوشش‌ در استخر، استفاده از رنگ های ضد آب است. مهم ترین بخش هر استخر ، کف و ودیواره های استخر هستند ، که با آب استخر در تماس هستند. رنگ افروز فرنام به شما عزیزان توصیه می کند که از رنگ استخر ضد جلبک مخصوص استخر جهت رسیدن به این هدف استفاده  شود.

نکات مهم برای اجرا رنگ استخر ضد جلبک : 

استخرها با زیر سازی های مختلفی ساخته میشوند. معمولاً جنس بدنه و کف استخرها از سیمان است. بعد از اتمام سطح نهایی استخر را ساب می‌زنند تا مسطح شود و رنگ کاملاً روی استخر خود را نشان دهد.

هر چه ساب استخر بهتر اجرا شود، رنگ خود را بهتر نشان می‌دهد.

برای پوشاندن ضعف‌ها و خطاهای مربوط به ساخت استخر بهتر است از رنگ ماستیک استفاده نمایید.

اگر استخر خام باشد و رنگ نشده باشد باید در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید. زیرا رنگ استخر آخرین لایه‌ی اجرا شده است و موجب زیبایی سازه می شود.

همچنین اگر رنگ با کیفیت و مناسب استخر نباشد بعد از مدت کمی به دلیل برخورد زیاد با آب پوسته پوسته می‌شود و گاهی حتی بتن استخر به صورت قاشقی شکل تخریب می‌شود و هزینه و خسارت مالی زیادی در پیش خواهد داشت.

اگر استخر از قبل رنگ شده باشد و دچار شکست‌های قاشقی یا رنگ پوسته پوسته شده باشد، باید ابتدا سطح استخر را سندبلاست کنید و ب کاملاً استخر را بشویید و بعد از آن رنگ مورد نظر را اجرا کنید.

به دلیل متراکم بودن این نوع رنگ و پوشش بالا نیازی به اعمال رنگ به صورت چندلایه نیست.

عملکرد رنگ استخر ضد جلبک چگونه است؟

در استخر ها برای جلوگیری از رشد خزه و جلبک های زنده که به سطوح استخر می چسبند، از رنگ استخر ضد جلبک استفاده می شود. این جلبک ها به سطح سیمان و بتن چسبیده و رشد می کنند. جلبک ها با اتمام اکسیژن موجود در آب باعث بد بو شدن آب استخر میشوند.

استفاده از رنگ استخری به عنوان پوشش دکوراتیو استخر امری عمومی و اقتصادی‌ترین روش آب‌بندی استخر است. انتخاب رنگ استخری مناسب با پایه شیمیایی همگن با زیر کار استخر بسیار حائز اهمیت است .

رنگ استخر ضد جلبک

مزیت رنگ استخر ضد جلبک چیست؟

توجیه اقتصادی به دلیل طول عمر بالا

پوشش و سرعت اجرایی بالا و حذف حلال مضر مصرفی حین اجرا

فاقد حلال‌های سمی و مضر برای انسان و محیط زیست

کاملاً بهداشتی و بدون بو

قابل اجرا با روش‌های سنتی مانند قلم ‌مو، غلتک و پیستوله

مقاومت به آب بسیار عالی (Water Resistance)

قابلیت پرکردن ترک‌های سطحی بتون و سیمان (Crack Covering)

ترمیم پذیری آسان

مقاومت به خزه، جلبک و دیگر میکروارگانیسم‌ها

بدون بو و عوارض شیمیایی و ضدخزه، جلبک و باکتری

غیرقابل اشتعال و سازگار با محیط زیست

مقاوم در برابر مواد شوینده، اسیدی و قلیایی

آموزش اجرای رنگ استخر : 

ابتدا سطح استخر را بشویید و کاملاً تمیز کنید. بعد از خشک شدن استخر، رنگ را به صورت تک لایه و با غلتک اجرا کنید و به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد اجرای رنگ در استخر آب نریزید. بعد از خشک شدن رنگ می‌توانید از استخر استفاده کنید.

مشخصات رنگ مناسب برای استخر : 

مقاوم در برابر رطوبت

تست مقاومتی در برابر آب جوش

مقاوم در برابر نور خورشید

اعمال تک لایه

مزایای خرید رنگ استخر نانو :

ایزولاسیون رطوبتی کامل کف و دیواره‌ها

دوام و پایداری بالا

مقاوم در برابر قارچ و کپک

عدم نیاز به استفاده ازعایق‌های قیری

مقاوم در برابر فشار آب بالا

رنگ استخر نانو

رنگ استخری نانو از نظر اقتصادی ، قیمت پایینی در بازار خود دارد. مقدار مصرف بسیار پایین این نوع رنگ استخری و پایین بودن هزینه مواد اولیه و دستمزد اجرا و همچنین آسان بودن روش اجرا و قابل استفاده بودن سریع آن برای پیمانکاران ساخت استخر بسیار مهم میباشد.

این رنگ به موقع استفاده سطحی کاملا یکدست و براق به وجود میاورد، که این فیلم تشکیل شده در شرایط سخت محیطی کاملاً مقاوم و بسیار منعطف عمل می‌نماید.

با توجه به ایجاد لایه نازک توسط رنگ استخر نانو حتماً باید زیر آینه کار قبلاً ترسیم شده باشد و یا هنگام ساخت استخر و مرحله سیمان کاری از ماله آهنی یا استیل جهت صاف و صیقلی نمودن سطح استفاده می‌شود.

رنگ استخری نانو در تقابل فشارات آب بسیار مقاوم بوده و سریع قابل‌ترمیم می‌باشد.

استفاده از انواع ابزارهای رنگ آمیزی استخر هنگام استفاده از رنگ استخر نانو مجاز می‌باشد ولی بهترین روش اجرا استفاده از قلم موی بزرگ رنگ آمیزی می‌باشد.

رنگ استخری نانو هیچ تعارضی با زیر آیند سیمان نداشته و بسیار محکم و باقدرت چسبندگی بالا به سطوح سیمانی و بتنی گیرایش دارد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت رنگ استخری نانو طیف گسترده انواع رنگ‌ها جهت استفاده در انواع سازه‌های هیدرولیکی می‌باشد.

این خصوصیت قابل توجه معماران و آرشیتکت های معماری بوده و آزادی عمل بیشتری در انتخاب رنگ‌های متنوع در اختیار خواهند داشت.

عدم استفاده از حلال‌ها و مواد شیمیایی مضر در ساخت رنگ استخر نانو باعث شده که بیشترین سهم استفاده در آن مختص به رنگ آمیزی استخرهای پرورش ماهی باشد.

سرعت عمل و آسان بودن روش استفاده آن باعث شدن هنگام انتقال ماهی‌ها به حوضچه‌ها و استخرهای سیمانی با رعایت بالاترین سطح استاندارد و ایمنی انجام پذیرد.

رنگ آمیزی استخر ضد جلبک

مصرف رنگ استخری نانو حتماً باید در خشک‌ترین زمان و حالت زیر آیند سیمانی انجام پذیرد، چرا که پلیمرهای موجود در رنگ استخری نانو پلیمری به رطوبت نداشته و بهترین حالت خشک شدن رنگ استخری نانو پلیمر توسط نور خورشید و گرما و باد می‌باشد.

شرکت رنگ افروز فرنام ، بهترین تولید کننده رنگ در کشور ، تولید کننده رنگ های : ترافیکی ، رنگ اپوکسی کف ، جدولی و شب نما و … در کشور میباشد.با بهترین و بالاترین کیفیت های داخلی و بین المللی آماده اجرا انواع سفاراشات شما میباشد.

رنگ افروز فرنام = بهترین تولید کننده رنگ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x