موارد کاربرد تینر چیست؟

تینر و موارد کاربرد آن | Paint thinner

بیشترین مورد استفاده از تینر برای پاک سازی رنگ از روی از روی برس ، غلطک ، تجهیزات و سطوح میباشد. با این  حال  ،  برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر استفاده می شود  مثلا برای  رقیق کردن  رنگ برای  صرفه جویی در پول و زمان  شما  می باشد.

در ادامه با ترفند های سایت شرکت رنگ افروز فرنام همراه باشید…

کاربردهای تینر

تینر میتوان برای تمیز کردن تجهیزات و ابزار خود استفاده کرد.

میتوان در کاهش ویسکوزیته رنگ مخلوط کرد واستفاده کرد تا بتوان آن را در اپلیکاتور های اسپری رنگ استفاده کرد.

یک ترفند جالب !

یک ترفند جالب و استفاده که مردم از آن اطلاعی ندارند این است که تینر را میتوان  برای  جلوگیری از سخت شدن رنگ پس از باز شدن درب محصول استفاده کرد.

 

چقدر باید از تینر استفاده کنیم ؟

مخلوط باید با دقت تهیه شود  ،  به طور معمول نسبت ۳ به ۱ رنگ تینر باید یک ترکیب متناسب باشد . اگر تینر بیش از حد ریخته شود  مخلوط خراب می شود  . توجه داشته باشید اگر از پیستوله استفاده می کنید ، مخلوط باید رقیقتر باشد تا بتواند از طریق تفنگ جریان یابد.

برای استفاده بهتر از تینر،لطفا این نکات را رعایت فرمایید :

هرگز برای رنگ های سرد استفاده نکنید زیرا ممکن است بر روند ضخامت و کاربرد تاثیر بگذارد

رقیق کننده باید با رنگ موجود در دمای اتاق مخلوط شود . ( حدود ۲۵ درجه سانتی گراد از مخزن چوبی برای مخلوط کردن رنگ استفاده کنید )

مخلوط کردن را به آرامی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که تینر مخلوط شده است

نکات ایمنی که رنگ افروز به هنگام کار  به شما توصیه میکنه  :

،  همیشه به یاد داشته باشید  که باید از وسایل حفاظتی مناسب استفاده کنید ،  حداقل  از وسایلی مانند دستکش ،  عینک  و…

یکی از  مهم ترین مواردی است که  نانو ذرات دی اکسید کربن را جذب می کند تنفس است این محصول باید با دقت اعمال شود ، ترجیحا در فضای باز و یا تهویه مناسب.

از کار با تینر در فضا های بسته و یا با تهویه پایین اجتناب کنید  . سعی کنید از تهویه مکانیکی  استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که یک کپسول آتش نشانی در نزدیکی  محل قرار گیرد  زیرا حلال ها می توانند  بسیار قابل اشتعال باشند  .  هرگز تینر را به فاضلاب و یا روی زمین نریزید . ظروف حلال را تا انتها پر نکنید.

موضوع آخر : ( تینر چیست ؟ )

تینرها ،  مایعات شیمایی فراری هستند که برای رقیق  کردن رنگ ها به کار کار گرفته می شود این مایعات می توانند در بهبود خواص رنگ نیز تاثیر بسزایی داشته باشند . تینرها در خواص کاربری رنگ ، زمان خشک شدن لایه رنگ و خواص نهایی رنگ تشکیل شده نقش تعیین کننده ای دارند . انتخاب درست یک تینر بر ویسکوزیته ، خاصیت برش خوری قابلیت اسپری ، سرعت خشک شدن و بسیاری خواص دیگر رنگ تاثیر می گذارند  .  خواص مورد نظر در انتخاب تینر مناسب عبارت است از :

قدرت حلالیت – سرعت تبخیر  – نقطه جوش  – نقطعه اشتعال و قابلیت شعله وری –  سمیت – سایر خواص فیزیکی و شیمیایی تینرها از قبیل دانسیته ، رنگ ، میزان رطوبت – ضریب شکست نور و درصد مواد غیر فرار نیز از عواملی هستند که در انتخاب تینر Ph مناسب باید مورد  توجه قرار گیرند

در  فرمولاسیون رنگ ها ، رزین های مورد مصرف عمدتا ماهیت پلیمیری و الی داشته و ساختمان بلوری ندارند . این مواد در تینر ها حل شده و غلظت محلول به نوع رزین و تینر و درصد این مواد بستگی دارد

سری دیگر مقاله های آموزشی شرکت رنگ افروز فرنام را میتوانید از لیست آموزش های سایت مشاهده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x