تینر ترافیکی | Traffic thinner

تینر ترافیکی

تینر ترافیکی

تینر ترافیکی بی رنگ و شفاف میباشد و سرعت تبخیر بسیار بالایی دارد.با توجه به میزان غلظت رنگ ، سطح مورد نظر ، ابزاراعمال رنگ و همچنین شرایط آب و هوایی، تینر  را با رنگ ترافیکی مخلوط می نماییم در حالت معمول به انداره 15% الی 20% وزن رنگ، به آن تینر اضافه می کنیم. تینر ترافیکی تینر رنگ ترافیکی باعث افزایش کیفیت رنگ ترافیکی میشود.شما میتوانید برای افزایش کیفیت رنگ ترافیکی خود از تینررنگ افروز استفاده کنید که کیفیتی بسیار بالایی دارد.استفاده از تینر در خواص کاربردی رنگ، زمان خشک شدن رنگ اجرا شده و خواص نهایی رنگ بسیار موثر می باشد. همچنین انتخاب درست تینر موجب می شود که قابلیت اسپری ، خاصیت برس خوری و ویسکوزیته آن  بهبود یابد. همچنین سرعت تبخیر تینر باید با زمان خشک شدن رنگ هماهنگ باشد تا کیفیت اجرا افزایش یابد.

موارد ایمنی در هنگام استفاده از تینر : 

در محیط خنک و دور از وسایل حرارت زا و نور مستقیم خورشید نگه داشته شود. بخار متصاعد شده از تینر را  استشمام نکنید. پس از اتمام کار ، از تخلیه آن در کانال فاضلاب اجتناب کنید. در انتخاب تینر ترافیکی باید به موارد زیر توجه فرمایید : 1)قدرت حلالیت 2)نقطه جوش 3)نقطه اشتعال 4) سرعت تبخیر. برای رنگ های خط کشی سرد  و رنگ های چند جزئی و رنگ های الکیدی کلرو کائوچو از تینر رنگ ترافیکی استفاده میشود.مرجع اینکه چه تینری با چه رنگی استفاده شود شرکت های سازنده رنگ است.و ضمن این که مجاز به استفاده ازتینر یک سیستم پوششی برای سیستم پوششی دیگر نیستیم.باید این را هم بگوییم که تینر رنگ ترافیکی خیلی متفاوت تر از رنگ های جدولی یا ساختمانی است و قدرت فراری بالاتری دارد. چه مقدار تینر ترافیکی برای رنگ ترافیکی مناسب میباشد : نقش این  تینر در اجرا و رقیق سازی رنگ ترافیکی بسیار مهم میباشد.باید برای هر رنگ از تینر مخصوص همان رنگ استفاده کرد.این نوع تینر در اجرای رنگ خط کشی گرم استفاده نمیشود.تینر رنگ ترافیکی برای رنگ های پایه اب مانند اکریلیک نیز نیستند تینر ها برای رنگ ترافیکی کلرو کائوجو و رنگ اکریلیک ترموپلاست و رنگ های چند جزئی و یه سری از رنگ های دیگر پایه حلال حضور دارند.و مقدار ان برای هر کیلو رنگ ترافیکی حدود 10 الی 15 درصد وزنی رنگ مصرف می شود تینر ترافیکی بر پایه حلال های آروماتیک.تینر مذکور دارای زمان خشك شدن سريع، برش ویسکوزیته عالی، بدون تاثیر بر سطوح آسفالتی و سیمانی مي باشد و جهت رقیق سازی رنگ های ترافیکی ترموپلاست مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از تینر  : 

نمی توان تینر رنگ ترموپلاست که با فرمول مشخصی تولید شده است را برای رنگ ترافیکی کلرو کائوچو استفاده کنیم.به چندین دلایل مستند علمی میتوان یاد اور شد که حتی نمی توان تینر رنگ ترافیکی مشخص یه سیستم دریک شرکت سازنده را با تینر رنگ ترافیکی همان سیستم رنگ امیزی جایگزین کرد. معمولا ۸ و ۱۰ در صد وزنی رنگ را از تینر یا رقیق کننده استفاده می کنند.و معمولا تا پنج دقیقه بعد از اختلاط باید عملیات خط کشی انجام گیرد. در مشخصات فنی ارائه شده از سوی سازمان راهداری حداقل میزان مصرف تینر رنگ ترافیکی 10 درصد است. در مجموع تینر ها مایعات شیمیایی فراری هستند که مخلوطی از انواع حلالها می باشند و عموماً برای رقیق کردن رنگ ترافیکی کاربرد دارند.و 10 الی پانزده درصد وزن رنگ تینر اضافه می شود. برای رنگ های سرد ترافیکی  با ضخامت کم مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای تینر رنگ ترافیکی :

  • شفافیت
  • بی رنگ بودن
  • قدرت حلالیت مناسب
  • مقرون به صرفه بودن رنگ

تینر 10000 و 20000 : 

تینر یکی از اصلی‌ترین مواد در صنعت رنگ است و هر استادکاری برای حل کردن مواد و رساندن به غلظت مناسب، از تینر استفاده می‌کند. تینر ها در انواع فوری و روغنی و اپوکسی و پلی اورتان و سیلیکونی و … در بازار موجود هست. تینر فوری با درجه فراریتهای ۸۰۰۰ -۱۰۰۰۰ – ۱۵۰۰۰ – ۲۰۰۰۰ تولید می‌شود و تینر فوری لوساید ۱۵۰۰۰ – ۲۰۰۰۰ مخصوص انواع رنگ اتومبیل است.

موارد احتیاط در استفاده از تینر 10000 و 20000 :

  • مایع و بخار بسیار اتش زا می باشند
  • از انتشار به محیط زیست جلوگیری شود
  • از تجهیزات الکتریکی ضدبرق/ انفجار استفاده کنید
  • ظرف را با درب بسته در محیط خنک با تهویه مطبوع نگهداری نمایید
  • از وسایل ایمنی مانند دستکش محافظ و لباس محافظ، محافظ صورت استفاده نمایید.
  • دور از گرما، سطوح داغ، جرقه، شعله های باز و سایر منابع احتراق نگه دارید. سیگار کشیدن ممنوع
  • در صورت تماس با پوست یا مو سریعا لباس های آلوده را حذف کنید، محل را با آب بشویید.
 
  • تینرهای فوری از نظر قدرت حلالیت رزین نیتروسلولز، توسط گستره ای از کدها از 5000 الی 60000 دسته بندی میشود.
  • تینر 5000 فوری معمولا ارزانترین و ضعیف ترین تینر فوری میباشد.
  • تینر 60000 فوری گرانترین و قویترین تینر فوری میباشد.
  • تولید کنندگان تینرهای فوری معمولا از یک استاندارد واحد استفاده نمیکنند، و همین امر سبب میشود تا تینر های با کدهای مشابه تولید کنندگان، متفاوت باشند. از اینرو بطور کلی میتوان تینرهای فوری را به هفت دسته زیر تقسیم کرد:
  1. تینر شست و شو 5000 الی 7000 ( چربی گیر)
  2. تینر فوری 10000 (رنگهای فوری و بتونه فوری، نیم پلی استر، سیلر و کیلر)
  3. تینر فوری 12000 (رنگهای فوری رویه و بتونه فوری، نیم پلی استر مات و براق، سیلر و کیلر، آستر اتومبیلی)
  4. تینر فوری 15000 اتومبیل (رنگهای فوری و بتونه فوری، نیم پلی استر، رنگهای اتومبیل و کیلر دوقلو)
  5. تینر فوری 20000 (رنگهای فوری ، نیم پلی استر، رنگهای اتومبیل و کیلر دوقلو)
  6. تینر فوری لوساید یا تینر فوری 20000 بدون الکل (رنگهای فوری، نیم پلی استر، رنگهای پلی یورتان، رنگهای اتومبیل و کیلر دوقلو)
  7. تینر فوری لوساید 30000

شرایط نگهداری تینر 10000 و 20000 : 

  • در فضای سربسته و دور از اشعه مستقیم خورشید نگهداری شود.
  • در دمای 35- 5 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
  • زمان انبارداری محصول به مدت یک سال میباشد.
    تینر 10000 دارای مایع و بخار بسیار آتش زا می باشد. پس سعی کنید جهت استفاده از آن دقت نمایید. در هر محیطی نباید از این ماده شیمیایی استفاده نمایید. در نگهداری تینر 10000  معمولی دقت نمایید که باید آن را در محیطی خنک که دارای تهویه مناسب باشد قرار دهید. حتما درب جعبه را محکم نمایید. پیشنهاد می شود در هنگام استفاده از انواع حلال از دستکش استفاده کنید. برخی از پوست ها بسیار حساس می باشند و استفاده از این مواد شیمیایی ممکن است حساسیت های زیادی را برای شما ایجاد نماید. به هیچ عنوان نزدیک تینر 10000 سیگار روشن نکنید. این ماده آتش زا باید به دور از گرما، سطوح داغ ، شعله و حرارت قرار گیرد.   شرکت رنگ افروز فرنام ، بهترین تولید کننده رنگ در ایران ، تولید کننده تینر ترافیکی مرغوب و با کیفیت بالا میباشد.اجرا رنگ ترافیکی ، رنگ جدولی ، رنگ اپوکسی کف و…را به رنگ افروز فرنام بسپارید. رنگ افروز فرنام = بهترین تولید کننده رنگ  
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erotik

Great looking web site. Think you did a bunch of your very own coding. Suzette Early Dorcus

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x